politik

Och nu blir det politik.

Att jag röstar mer åt vänster än åt höger kan knappast komma som en överraskning för någon. Jag brukar inte lägga min röst på socialdemokraterna, men har jag gjort det någon gång, och för några dagar sedan var jag beredd att göra det igen. För jag tycker inte att de är ens en bråkdel så dåliga som de verkat när man läst tidningarna det senaste året. Jag tycker att de har en bra och genomtänk politik på många områden, som jag tyvärr inte fått läsa om någonstans.

Men vafan, vad håller de på med. Ytterligare ett grått gubbpar upp i ledningen alltså. Morgan Johansson eller Ibrahim Baylan som visserligen är gubbar, men inte jättegrå kunde jag köpa. Men Stefan Löfven och Sven-Erik Österberg? Nä det blir nog en röst på miljöpartiet igen.

2 svar to “politik”

  1. Malin Says:

    Känner precis som du. Det är så gubbigt och så långt från nytänkande man kan komma.

  2. Helga Says:

    Nu är ju jag inte sosse då, men ändå intresserad. För även om jag brukar lägga min röst något närmare mitten så tycker jag att det är viktigt att regeringen har en opposition som inte bara bråkar internt, och att Sveriges största parti har en vettig ledare.

    Jag tycker inte att valet är så himla dumt, faktiskt. Han verkar ju vara allt det inte Håkan Juholt är, stabil och pålitlig. Intressant också med kopplingen till facket, det är ju historiskt unikt.

    Självklart hade det varit bra med en kvinna, men Jämtin sitter ju kvar. Och Wallström har antytt att hon kan tänka sig att återvända. Hoppas de bildar en skuggregering med Wallström som utrikesminister, då får Bildt en match.

Kommentarer är stängda.