slut nu?

Anonym, du känner att du måste säga emot mig. Jag känner för att sluta blogga.

Det här har jag aldrig någonsin hotat med förrut. Och jag vet inte om det kommer att bli så på riktigt.

Men just nu lägger jag ner. Inte bara för skitgrejen du skriver om här utan för hela det systematiska ogillandet du och några få till håller på med. Jag är inte alls i närheten så illa drabbad som många andra, kanske inte ens som de flesta andra.

Men jag skiter i vilket. Jag har bloggat av en rad skäl. Ett av skälen har varit de fina vänner jag fått via bloggen. Ett annats skäl har varit all den fantastiska hjälp och medmänsklighet jag stött på.  Hela tiden har de funnits de som inte gillar mig. Jag har oftast haft ganska roligt och skrattat åt kommentarerna som i ena stunden tycker att jag lever för lössläppt, för att i nästa stund ha synpunkter på att jag är för ”duktig”. Men jag tar åt mig lite för mycket, det går åt lite för mycket tid i mitt huvud åt att släppa kommentarerna. Och därför, just nu, så känns det som att det är läge att sluta blogga.

Jag kanske ändrar mig till i morgon, vi får se?

18 svar to “slut nu?”

  1. Helga Says:

    Jag gissar att Anonym är en och samma person som figurerat under lite olika alias i kommentarsfältet. Och som av någon anledning gillar att tjafsa med dig, som provoceras av dig eller vad fan vet jag. Mycket irriterande, även för oss som läser.

    Jag tycker förstås att det är jättetråkigt om du slutar blogga, men jag har full förståelse för ditt beslut. Tar skrivlusten slut är det den enda vägen. Ta en paus och känn efter. Du har ett bra liv, njut av det!

    Och så får väl anonym hitta någon annat ställe att härja på, där hon får utlopp för sin destruktiva ådra.

  2. Lena Says:

    Jag säger inte så mycket här i vanliga fall men tycker såklart det är tråkigt om du slutar blogga. Men hoppas du känner att det är DITT beslut och inte för att du blir ”bortjagad” av anonym. Kram.

  3. Lisa Says:

    Usch, vad tråkigt! Men förståeligt. Jag fattar inte varför man angriper personen som bloggar?

  4. Allesso Says:

    Hej! Sånt här får man räkna med i det offentliga rummet, det kanske inte är helt rumsrent, men det är sånt man får räkna med när man har en blogg. Mitt tips är att ignorera, du ger bara fyr åt de som larvar sig genom att ens notera i skrift att du tar åt dig. Även om alla ju faktiskt inte måste hålla med i ditt resonemang så måste de inte heller uttrycka det. Ignorera.

  5. Tisalen Says:

    Fan vad synd och jag blir så vansinnigt arg på idioterna som skitar ner din blogg.

    Kram

  6. Hanna A Says:

    Vill bara säga att jag läst bloggen länge och tycker att du är bra!

    Det är väl som med allt annat – tar det mer än det ger är det en dålig idé. Om inte syftet är större än det egna måendet och så är det väl sällan med bloggar.

    Men jag kommer att sakna dig.

  7. Maja Gräddnos Says:

    Det är tråkigt med anonyma surisar i kommentarsfältet.
    Ett tips är ju att använda Statcounter och ha lite koll på just den IP-adressen som tycker så mycket om att lämna surkommentarer. Det känns bättre så tycker jag.

    Vad gäller att flytta ihop så tror jag att det där är väldigt individuellt. Men för att det ska kunna bli bra i längden så tror jag att man bör ha klarat av sin egen sorg från skilsmässan. Man bör stå stadigt i sig själv först för att kunna stå stadigt tillsammans, så tänker jag.

  8. ribbolita Says:

    Så oerhört tröttsamt med anonyma attacker och supertråkigt om det får dig att vilja sluta. Men förstår att det tar energi och att det då kanske är enda alternativet. Vet att du inte vill byta lösenord, men kanske ändå att det är en idé och sedan vara noga med vem du ger ut lösenordet till. Bara skriva om relationer lösenordsskyddat.

  9. Mary Says:

    Jag hoppas att du fortsätter, och tycker att Ribbolita och Maja Gräddnos hade bra förslag.

  10. Halvbonden Says:

    Som de andra redan har sagt är det tråkigt om du slutar, men om det inte känns bra så gör det ju inte det. Sånna som håller på och kommenterar en massa dumt borde istället ta tag i sin egen sorg, istället för att släppa ut den i skit mot andra. Det måste ju vara något sånt som gör att någon vräker ut sig en massa skit, att de har något de brottas med som gör ont, för annars förstår jag inte varför de ger sig på någon sådär. Tråkigt!

  11. Anna-Bell Says:

    Fina kattmamma, kom tillbaka! *ropar*

  12. Maja Gräddnos Says:

    Håller med, håller med!

  13. Ullah Says:

    Ja, gör det!!!

  14. Lisa Says:

    Kom tillbaka skallar ropen!!!
    Anonym har säkert hittat någon annan att terrorisera vid det här laget!

  15. Anonym Says:

    Så många som läser din blogg och ändå så få som protesterar högt! KOM TILLBAKA!!!!!!!!!

  16. Mary Says:

    Hoppas att du har det bra!

  17. Ribbolita Says:

    Nu är det dags att börja skriva igen – saknar dig!

  18. MOE Says:

    Saknar dig också här.

Kommentarer inaktiverade.


