ont och blandat

Just nu jobbar jag med lite blandad ångest lite då och då.

Det började med exjobbet, och stor oro över det, inte så konstigt. Det fortsatte med min farbror svårt, svårt sjuk och ett tag var han uträknad, men nu verkar han repa sig, inte så konstigt med ångestpåslag på det heller.

Men nu borde det vara nog.

Men ikväll är den med mig andnöden och kniven i magen.

Jag knaprar tabletter och hoppas att kroppen inte ska bli för tillvand så att tabletterna tappar effekt.

Och så funderar jag på vad det är som är så knepigt just nu.

Kursen jag läser är en riktig plåga, jag har misslyckats med den förut. Det kan vara det, det kan också vara något annat, som att mina antidepressiva inte fungerar längre, men det verkar långsökt.

Jobbigt är det i alla fall.

3 svar to “ont och blandat”

  1. Paprika Says:

    Kram

  2. Mary Says:

    Låter som för mycket på en gång, även utan ångestproblematik. Har du tekniker för att unna dig sådant som motverkar det jobbiga, innan det blir övermäktigt? Ibland blir det ju för mycket ändå, men i alla fall.

  3. Hanna A Says:

    Brukar du må dåligt på våren? För då kan det vara så enkelt (eller svårt). Många har det så…

Kommentarer inaktiverade.


