klar

Så har jag då redovisat mitt exjobb.

Och hur gick det då undrar ni förstås?

Jo det gick hur bra som helst.

Jag väntade hela tiden på att jag skulle bli nervös, men jag blev det aldrig. Jag tycker ju att det är roligt att få ha ensamt majestät framme vid tavlan, och ha allas blickar riktade mot mig. Jag tycker att det är roligt att få lägga in ett skämt här och där, och upptäcka att alla är med och fortfarande hör vad jag säger. Kort sagt, jag har nog ändå valt åt rätt håll när jag tänker bli lärare.

Jag fick höga betyg på min redovisning, och även bra betyg på min rapport och själva arbetet. Däremot blev betygen usla på genomförande… men jag har ju skilt mig mitt i och mått så djäkla dåligt så jag har förträngt det. Självklart hade det varit roligt om allt hade flutit på och jag hade fått höga betyg rakt igenom, men nu har ju mitt liv inte för vana att bara fungera, och då får man vara nöjd bara man klarar sig med näsan ovanför ytan. I slutändan med alla betyg sammanräknade blev det ett C på en A-Fskala, och det är jag helt nöjd med. Både jag och min handledare betvivlade för inte så länge sedan att jag någonsin skulle bli klar.

 

9 svar to “klar”

  1. Mary Says:

    Grattis! Fantastiskt att du klarade det så bra, mitt i allting.

  2. Helga Says:

    Grattis! Livet har ju en förmåga att komma emellan…

    Fast vad menas med genomförande? Det rent vetenskapliga?

  3. Ullah Says:

    Vad skönt och härligt! Grattis!

  4. uniflora Says:

    Vad BRA du är! Grattis till examen!! KRAM

  5. Astrantia Says:

    Stort grattis!

  6. Anonym Says:

    Jag tycker du ska vara stolt! Finns det möjligtvis som pdf eller så?Många kramar Jossan

  7. kattmamman Says:

    Nä, det vetenskapliga fick jag bra betyg på. Det menas själva genomförandet, drivet och självständigheten och förmågan att få saker gjorda. Vilket i mitt fall, mitt i var nära noll.

  8. kattmamman Says:

    Inte ännu, men det kommer att finnas. Du får så klart gärna läsa!

    Kram

  9. MOE Says:

    Grattis!! Vad bra du är!

Kommentarer inaktiverade.


