kanske

Vi var på barnkalas hos en släkting till min pojkvän. Barnen fick (gnugg)-tatueringar i fiskdammen som vi gnuggade fast på deras armar.

Dagen därpå åkte barnen till sin pappa.

När det var min tur att träffa barnen igen berättade Lill att pappa hade frågat jättemycket om tatueringarna och kalaset.

Varje gång jag stöter på Kp så säger han att barnen berättar så mycket om din pojkvän och det är så roligt att de tycker så mycket om honom.

Kanske är det så att det ändå inte är så roligt att jag har träffat någon annan som han vill ge sken av?

Kanske är det jobbigt att jag träffat någon annan som barnen tycker så mycket om och pratar så mycket om?

Kanske är det lite jobbigt att min nya har en stor hjärtlig familj som mina barn gillar att vara hos. Varken Kp eller NFT har som jag förstått det (eller i Kps fall vet jag ju) familjer som man okomplicerat bara kan umgås med, och där barnen kan vara helt trygga.

Kanske är det därför han blivit så aggressiv på sista tiden. Därför han känner att han måste argumentera sig blodig, fast han inga motargument får?

Jag vet inte. Men det finns de i min omgivning som tror att det är så, och kanske ger jag dem rätt snart, fast jag lite naivt inte trodde att det var så

2 svar to “kanske”

  1. Ylva Says:

    Tror du har lösningen här! Bara för att han har en annan är det nog inte så okomplicerat för honom att du också träffat någon.

  2. Hanna A Says:

    Jo, det var min första tanke när jag läste inläggen innan.

    Genom att han kan styra och ställa med dig och få dig att må dåligt eller erkänna att du har fel har han ju fortfarande makt över dig. Eller i vilket fall inflytande i ditt liv.

    En annan sak kan ju vara att han skapar konflikter för att göra dig mer oattraktiv så att hans väl blir ”rätt”. För han valde ju bort dig och nu har någon annan valt dig. Någon som ser helt andra kvalitéer i dig än han gjorde. Och som kanske lockar fram sidor hos dig som även kp gillar?

    Och därför behöver du nog sättas på plats lite. Så att du inte mår för bra och är för underbar helt enkelt.

Kommentarer inaktiverade.


