Kattis

Jag undrar om du förstår att jag är en riktig människa och den här bloggen beskriver de delar av mitt liv jag vill dela med mig av.

Min nya kärlek vill inte att jag skriver om honom och därför gör jag inte. Det här är nämligen min blogg och min text och jag väljer helt själv vad jag ska skriva..

Det står varje läsare fritt att läsa här i min icke-saga, men jag betackar mig för sura kommentarer om att jag inte berättar tillräckligt. Och har man frågat flera gånger vad min kärlek tycker om olika saker och varje gång fått till svar att jag inte tänker skriva något om honom kan man kanske acceptera det, eller sluta läsa i bloggen.

5 svar to “Kattis”

  1. Kattis Says:

    Bridz. Jag kommer aldrig att förstå varför man lägger ut sitt liv i det offentliga rummet och sen kräver att man ska få ha det ifred. Helt obegripligt. Jag har frågat flera ggr vad din kille tycker därför att jag är intresserad av helheten i din blogg. Det var det som lockade till läsning. Att du väljer vad du vill skriva är ju såklart ditt val, men då får du kanske oxå acceptera att folk undrar. Jag känner inget tvång att läsa din blogg längre, den var mer intressant när det fanns äkta känsla bakom. Det har oxå varit roligt att läsa eftersom vi hängde i samma affgrupp och ja, eftersom vi träffats irl och fikat så TROR jag att jag förstår att du är en riktig människa.

  2. Ullah Says:

    Jag vet att det är väldigt svårt att prata om personer som inte vill bli pratade om. Jag har lärt känna en del personer via nätet, och träffat flera av dem irl. Vi umgås på facebook etc. Och jag berättar INGENTING om min man, för han skulle aldrig acceptera att bli berättad om. De som vill får fantisera bäst de kan om honom.
    Därför skulle jag aldrig fråga km om hennes kille, om hon inte själv inbjöd till det.

  3. Helga Says:

    Men hallå? Det här känns inte riktigt friskt, nästan stalkervarning. Hur kan man som läsare tro att man kan KRÄVA att få läsa om något? Det är inte on demand, det här.

    ”Jag kommer aldrig att förstå varför man lägger ut sitt liv i det offentliga rummet och sen kräver att man ska få ha det ifred.”

    Då har man missat en väsentlig del av bloggande tycker jag. Det handlar om att dela med sig av valda delar av sitt liv. För många av oss som bloggar mer eller mindre anonymt är bloggen en ventil, just för att den är anonym. Själv började jag blogga för att jag behövde uttrycka mina känslor över min barnlöshet, känslor som jag hade väldigt svårt att få gehör för i verkliga livet, eftersom de var allt annat än rumsrena. Till min förvåning och glädje visade det sig finnas massor av kvinnor som kände igen sig.

    Just för att man är anonym kan man uttrycka sig friare och ärligare och därmed blir det nerv i skrivandet. Om jag skulle blogga så att min mamma eller mina kollegor kunde läsa det jag skrev skulle det bli världens tråkigaste blogg.

  4. Anka Says:

    Fast Kattis, ”folk” undrar ju inte. Du är ju den enda som inte går med på att Kattmamman själv väljer vad hon vill och inte vill skriva. Vi andra läser det KM skriver, gläds med henne när hon mår bra, peppar när hon inte mår bra. Varför läsa en blogg som man stör sig på? Varför läsa bloggar överhuvudtaget om man tycker att det är ett konstigt forum?

    Och av ren nyfikenhet – vilken ”äkta känsla” är det du tycker har gått förlorad?

    /Anka – ickebloggande läsare sen 2006 eller nåt.

  5. Maja Gräddnos Says:

    Detta är en av mina hang-ups.
    Vad man skriver i sin blogg väljer man själv. Man har ingen som helst skyldighet mot någon att berätta någonting. Man måste inte alls acceptera att folk undrar och är så ofina att de fortsätter fråga trots att de fått ett uttryckligt svar att den här delen av mitt liv lämnar jag utanför bloggen.

    Vi som har förmånen att läsa här säger Tack Så Mycket och ingenting annat. Vi har ingen rätt att kräva någonting. Att sitta på sin rumpa och läsa bloggar utan att dela med sig av sitt liv på något sätt ger ingen som helst rätt att kräva någonting.

    Jag undrar vad det är för ”tvång” (?!) som Kattis har känt att läsa Kms blogg. Och så tänker jag att Kattis kanske överdriver sin egen betydelse som läsare någonting alldeles oerhört.

Kommentarer inaktiverade.


