stress, medicin och jag

I morgon ska jag lämna in texten till mitt exjobb. Om en vecka ska jag redovisa.

Och på kvällarna tar jag just nu lugnande, insomningstablett och sömntablett.

Jag vet inte hur normalt det är att bli så stressad i sådana här situationer. Jag skulle tro att de flesta stressat halvt ihjäl sig. Men jag tror inte att de flesta lägger av helt att sova 1½ vecka i förväg. Jag vet också att de flesta inte har ett kroppsminne av sömnlöshet som gör att de börjar hyperventilera bara vid misstanken.

Jag betraktar mig alltså ändå som någorlunda frisk med antidepprisiv medicin. Men vid extrema situationer behöver jag ta till starkare grejor för att inte falla tillbaka i en ond ångestspriral. Och så kanske resten av mitt liv kommer att se ut? Nöjd med det i så fall faktiskt.

