snart färdig

Två år har det tagit det här älgjobbet jag gjort. På pappret bara ett år och lite till, men i verkligheten har jag jobbat, gått kurs, vabbat och varit sjuk så att det tagit två år.

I morgon skickar jag in min text, och sedan ska jag presentera arbetet nästa vecka.

Sen är jag klar.

Det känns ganska sjukt. Och lite sorgligt.

Jag hade helt andra planer när jag började.

Göra ett superbra exjobb och sedan få en doktorandtjänst.

Inte visste jag då att jag skulle skilja mig under arbetets gång. Jag visste inte heller att jag skulle träffa världens bästa man. Inte heller visste jag att jag skulle få vänner för livet på institutionen. Jag är säker på att jag kommer att hålla kontakten med dem, och på så sätt ha en fot kvar i varg/fisk/älg-världen.

Det blev inte som jag hade tänkt, inte kvalitén på mitt arbete heller. Men det blev ganska bra ändå.

Snart kan jag förresten ta ut en examen om jag vill. Vi får se om jag gör det, eller om jag sparar lite till på det.

3 svar to “snart färdig”

  1. Ullah Says:

    Vad skönt ändå att det är klart! Och så är jag lite nyfiken på vad som händer nu…

  2. Mary Says:

    Grattis!!! Det blir aldrig som man har tänkt sig, men ofta blir det bra ändå.

  3. Kaia Says:

    Grattis!

Kommentarer inaktiverade.


