trygghet är tråkigt, men så efterlängtat

Efter fyra månader tillsammans känner jag mig ganska trygg i min relation.

Vi har det väldigt, väldigt bra tillsammans.

Jag vet inte om man kan säga att det redan blivit vardag? Det kanske man kan. Inte vardag på så sätt att vi flyttat ihop, men vardag som i att vi träffas ofta, alltid vet vad den andre gör och diskuterar vardagens alla små och stora händelser med varandra.

Jag har precis det jag ville ha. Trygghet och kärlek. Inte tråkigt, vi skrattar väldigt mycket tillsammans. Men just för att jag är så trygg har jag inga behov av att skriva av mig.

Det enda jag önskade mig i mitt liv var trygghet och stabilitet. Inget himlastormande liv värt att blogga om. Jag skrev någonstans att jag hoppades att min blogg skulle bli riktigt tråkig.

Jag tror att jag har uppnått det. I alla fall för tillfället. Allt är skört, och kan gå åt helvete. Men jag vilar just nu i tryggheten och lyckan. Lyckan i att ha träffat någon som inte är bitter över att han inte blev mästerfotograf eller rockstjärna. Någon som liksom jag kan se lyckan i en trevlig kväll tillsammans med några vänner, även om alla vuxna aldrig kunde sitta tillsammans vid bordet för att barnen ständigt pockade på uppmärksamheten. Det är vad mitt liv och min lycka och trygghet handlar om.

5 svar to “trygghet är tråkigt, men så efterlängtat”

  1. Camilla Says:

    Bra där! Tror att det är just så de flesta känner – inklusive jag själv, även om jag inte bloggar, utan bara skriver för husbehov – att det är just vid må-sämre-perioderna som man har störst behov att skriva av sig. Tycker att det är skönt att du känner att det ”är vardag” med Den rätte; kärleksfullt och tryggt. Precis som det ska vara. Vardag i positiv mening. Vardag inbäddat i skimmer.

  2. T Says:

    underbart!

    får man fråga vilken dejtingsajt det var ni träffades på?

  3. Maja Gräddnos Says:

    Ljuvligt!!!

  4. kattmamman Says:

    match.com

  5. Mary Says:

    Grattis! Grejen är ju att om man trivs med sig själv och livet så blir ju inte det tråkiga så tråkigt. Eller; vissa saker är ju helt enkelt mer eller mindre trista, men då rasar inget ihop för det.

Kommentarer inaktiverade.


