namnstrul

Mina barn har samma föräldrar men olika efternamn. Lill heter samma sak som sin pappa och Mini heter samma sak som mig. Att göra så här är ju inte helt vanligt, jag känner inte till någon annan som gjort det. När det var dags att namnge Mini satt jag länge i telefon och pratade med Skatteverket för att se till att det skulle bli rätt. För ett småsyskon får automatiskt samma efternamn som sina äldre syskon om föräldrarna är gifta.

Allt verkade bli rätt, och på brevet med Minis namn och personnummer från Skatteverket står det rätt.

Men det senaste halvåret har en del märkligheter dykt upp. När bekräftelsen på vår skilsmässa kom hade barnen båda Kps efternamn, och nu när jag fick enkäter om barnens dagis att fylla i är den ena adresserad till målsman för Lill Kpsefternamn och den andra adreserad till målsman för Kpsefternamn Kmsefternamn. Båda dessa hämtar gissningsvis sin information från Skatteverket, eller? Jag försöker ringa till den som skickat enkäterna för att fråga för det här är mystiskt.

