bloggen och kärleken

Jag bloggar inte tillräckligt om mitt liv och om min kärlek.

Nej jag gör nog inte det. Av den enkla anledningen att jag inte tycker att det är intressant.

Jag och kärleken träffas ofta, äter middagar tillsammans, sover tillsammans, hittar på saker med barnen eller umgås med vänner och familj. Vad skriva om det och varför?

Jag bloggar när jag mår dåligt eller ogillar något. Det här har aldrig varit en vardagsblogg, jag är inte tillräckligt rolig för att blogga om vardagen. Min vardag är inte tillräckligt rolig för att bloggas om.

Jag är ledsen men det blir nog ingen ändring på det. Men ni som vill se mer bloggande från min sida. Vad vill ni läsa om? Jag kan inte lova att göra er till viljes, men lite bekräftelsetorsk är jag såklart… så jag kanske försöker.

3 svar to “bloggen och kärleken”

  1. Ullis Says:

    Men lägg av. ”inte intressant”?Ett tag var det i princip allt du skrev om och nu ingenting. Du har inget skvallervärde, men det du skrev om kärleken och dina tankar var bra läsning av det enkla skälet att det var naket och känslomässigt. Kanske är det så att du och kärleken redan blivit vardag el så var han kanske inte så rätt trots allt. Oavsett så saknar jag dina reflektioner kring relationer.

  2. Haren Says:

    Jag förstår vad du menar. Jag skriver själv bäst när jag har ett behov av att reflektera och förstå något själv, få ur mig saker, stöta och blöta. När kärleken känns trygg är det inte så mkt att stöta och blöta. För mig är det ngt positivt. Kärlek ska gärna vara trygg, efter att den första himlastormen lagt sig. För mig, inte för alla förstås. men jag trivs bra när jag funnit en varm och trygg famn att landa i (naturligtvis får han detsamma av mig).
    Vad jag skulle vilja läsa om?
    Vardagen med två små barn. Hur får du ihop jobb (studier) med hämta, lämna. Hur funkar det med sömn, trots, mat? Hör gör du, hur gör man? Hinner du vara vuxen KM de vecokr du har barnen, eller lever du som två separata liv? Hur klarar du (klarar man?) att sakna barnen en hel vecka? Dina filosofier kring barn”uppfostran” (tänker på krammetoden, genus, annat?). Massor jag är så NYFIKEN på!!!!

  3. Uniflora Says:

    Jag förstår dig för jag fungerar på precis samma sätt. Så även om jag saknar dina inlägg så känns det bra att du är mer tyst. För det betyder att du mår bra. Kram

Kommentarer inaktiverade.


