ovanlig förlossning

För det första. Jag är självklart också glad att Victorias förlossning gick bra, och jag hoppas att ingen tolkat mitt förra inlägg som något annat? Jag är glad för alla som får fina förlossningar som slutar med friska barn.

Jag har inte ifrågasatt hur förlossningen gick till. Jag har ifrågasatt att det ska låtsas som att allt var så vanligt när det uppenbarligen inte var det. Oavsett om det var nödvändigt eller inte, jag har inga synunkter på om det behövdes egna läkare eller inte, var det inte någon vanlig förlossning.

Och jo, jag tycker att det är lite konstigt att ha snyggkostym när man är nybliven pappa sedan någon timme. Jag hade tyckt att det var konstigt vem det än gällde. Men som ni påpekar för mig, det var ju ingen vanlig situation… så vi är ju överens.

Och vad skulle läkaren ha sagt? Han fick konstiga frågor. Ja precis, det är ju jättekonstigt att en läkare ska frågas ut om väldigt privata detaljer överhuvudtaget. Jag tycker som sagt att hela idén med monarki är jättekonstig. Men tycker man att den är bra kanske man får köpa konstiga frågor till läkare?

Och till sist. Victoria må vara född till sin titel. Men hon har varenda dag ett val att behålla titeln och upprätthålla monarkin. Om familjen Bernadotte valde att abdikera skulle vi inte ha någon monarki längre. Så att så värst jättesynd om dem är det inte.

9 svar to “ovanlig förlossning”

  1. Anna-Bell Says:

    Hade varit coolare och Danne hade kommit utrusandes i en sån där vit rock med landstingets logga på, med rufsigt hår istället för backslick och bara ”´Jag har fått en unge!” typ som Mattis i Ronja Rövardotter.

    Ja det är ett spektakel, så är det.

  2. Ullis Says:

    Det var längesen du bloggade om kärleken och hur du har det, hur kommer det sig? Har Kp och glitterflickan flyttat in i huset? Kommer du och din nya kärlek att flytta ihop?

  3. kattmamman Says:

    Jag och kärleken har det väldigt bra. Men jag bloggar inte mycket om honom eftersom han inte är bekväm med det.

    Kp och NFT, som hon heter här, har inte flyttat ännu.

  4. Ullah Says:

    Jag håller med dig i allt.

  5. Inkan och Ligan Says:

    Äntligen är Matte tillbaka till ett läsande liv igen och har läst ikapp. Iallafall en del. :-)
    Trevlig helg !
    Tazz&Kram

  6. Ull Says:

    Hej! jag är oxå nyfiken på ditt liv och hur du har det. det var så längesen du skrev om kärleken. har ni det bra? du beh ju inte lämna ut detaljer, men ett tag var det så roligt att läsa om all kärlek du fick och nu är det ständigt tyst. även om han inte vill bli inblandad så saknar jag dina upplevelser.

  7. Helga Says:

    Spektakel var ordet. Det är i sådana här situationer som det bisarra med monarkin som ide blir tydligt, tycker jag.

    Jag är, i denna som i många andra frågor, så häpen över mängden människor som tycker att det är okej med detta totalt odemokratiska och djupt orättvisa arrangemang. Som inte bryr sig. Grälade så sent som igår med nära vänner om detta, och är rätt frustrerad.

  8. Vera Says:

    Jag förstår fortfarande inte vad du provocerades av (förutom av monarkin i sig). Var det bara själva läkaren, eller också någon annan som låtsades att allt var normalt?

    Från det ena till det andra, och intressantare: har du läst den hopplösa genusdebatten som då och då rasar på fam Schulmans bloggar? (just nu på genus-imbecille Anitha Schulmans blogg). De verkar alla helmossiga när det gäller genustänk och det är lite skrämmande att de har så många läsare och gör ner genusdebatten gång på gång…

  9. kattmamman Says:

    Men räcker inte det, att bli provocerad av monarki som form? För det är nog mest det jag är ja.

    Nej, jag orkar inte med familjen Schulman måste jag erkänna. Det mest antifeminstiska jag orkat tröska mig igenom den senaste tiden är kommentatorsfältet till DN-artiklar om bl.a. hen. Men där får jag ont i magen när jag inser vilken värld mina barn visst växer upp i.

Kommentarer inaktiverade.


