jaha

Kp och NFT har visst köpt ett hus tillsammans.

För mig spelar det inte särskilt stor roll faktiskt.

Kul för dem liksom.

13 svar to “jaha”

  1. Anna-Bell Says:

    Där ser man.

  2. Anna-Bell Says:

    (Och så en axelryckning…) Glad att du har hittat din fina karl.

  3. Helga Says:

    Bråttom, bråttom.. Vad tröttsamma folk är.

  4. kattmamman Says:

    Fast så väldigt bråttom har de inte haft. Även om de förnekade det väldigt länge, så vet jag att de snart varit ett par i ett helt år.

    Jag kan se mig själv bo med den rätte efter ett år faktiskt. Förmodligen inte i något köpt utan här, men i alla fall officiellt tillsammans.

  5. Kattis Says:

    Om det känns rätt, varför vänta? De är ju vuxna människor. Tycker inte de känns det minsta tröttsamma. Jag och min man flyttade ihop efter en vecka, gifte oss efter 11 mån och nu är vi inne på vårat 8e år. Jag var 32 och han 39 när vi träffades och vi resonerade som så att vad ska vi vänta på?

  6. Helga Says:

    Men hade ni barn sen tidigare då? Det är med tanke på dem jag tycker det går lite väl fort.

  7. Kattis Says:

    Nix, vi hade inga barn, blev gravida efter 10 mån:) och det är väl just med tanke på barnen som det är bättre med stabilitet? KM skriver att de träffats ett år redan så då är det kanske bra att det blir ”på allvar”.

  8. Helga Says:

    Alltså, jag vet ju inget om detta fall IRL men rent generellt tycker jag att det är onödigt raskt marscherat att mindre än ett år efter en separation (jag vill minnas att den ägde rum under våren?) flytta ihop med någon ny om man har (små) barn. Vad vuxna människor utan barn gör är en annan sak. För mig handlar det inte primärt om tiden tillsammans utan om hur lång tid barnen har haft att vänja sig vid den nya situationen. Men jag tycker ärligt talat (baserat på det Km skriver) att Kp har uppvisat dåligt omdöme redan tidigare, så jag är inte förvånad. (Förlåt Km, hoppas du inte tar illa upp att jag dissar ditt ex).

    Och ja, jag grundar delvis detta på egna erfarenheter. Men inte enbart.

  9. kattmamman Says:

    Keep going!

    Jag har tyvärr inte någon lust att skydda honom alls. Det hade varit trevligt att ha det, men nä.

    Och han har inte mycket till omdöme, eller kanske snarare inte mycket till stake och egna åsikter.

  10. Kattis Says:

    Skulle du Km påstå att Kp är en dålig förälder? Att han har uppvisat dåligt omdöme är vi överens om men ingen är perfekt. Skulle du säga att era gemensamma barn tagit skada av hans beteende, verkar de lida? Är du själv ärlig med dina känslor inför dem gällande den nye mannen du träffar?

  11. kattmamman Says:

    Nej, han är ingen dålig förälder. Men jag förstår inte vad det har med någonting att göra.

    Jag tycker inte att det är särskilt problematiskt just att de flyttar ihop. Men jag blir ändå inte sårad när någon dissar honom, och det var den frågan jag svarade på.

    På vilket sätt skulle jag varit ärlig med mina känslor? Jag har en femåring och en treåring, ungefär som du va? Jag svarar på deras frågor, men trycker inte upp information i deras ansikten som de inte bett om. De gillar min kärlek och frågar ofta efter honom. Jag hoppas att han kommer att fortsätta att finnas i deras liv alltid, men jag har inte lovat mina barn något sådant, inte alls.

  12. Anonym Says:

    japp, mina barn är oxå tre och fem, och jag menade inte alls att du ska trycka upp någonting i deras ansikten, jag undrade hur du väljer att agera kring din kärlek inför dina barn. Kp valde att snabbt introducera barnen i sitt nya kärleksliv, och nu ska de flytta ihop. jag vill minnas att din högsta önskan var att hitta någon att leva med för inte alls längesen, och nu har du träffat en, enl dig, underbar man, och då var jag intresserad av att veta hur du resonerar kring hur Kp valde att göra. om det faktum att du nu har en kärlek och känner, ger och får en massa kärlek har förändrat din syn på Kp och hans val, eller om du anser att han fortf uppvisar dåligt omdöme? skulle du välja att satsa 100 % på din nya om du fick chansen, om han ville flytta ihop imorgon dag?

  13. Anonym Says:

    anonym=Kattis ovan.

Kommentarer inaktiverade.


