donera igen

Jag funderar på att donera igen. Om jag den här gången slipper äta p-piller och blöda i över en månad. Men det måste väl gå att synka på något annat sätt tycker man?

Jag tänker att jag ska donera, och sedan använda de få slantar jag får för donationen för att kunna para min katt. Förhoppningsvis blir det på så sätt både människobarn och kattbarn.

Märkligt resonerande, jag vet. Men i grunde handlar det förstås bara om att jag vill ge tillbaka för mina fina barn.

4 svar to “donera igen”

  1. Emma Says:

    Jag trodde bara att det var vi mottagare som fick anpassa oss och synkas mot donatorn. Att du som donator också skulle behöva synkas låter märkligt i mina öron! Det ligger ju i allas intresse att göra det så smidigt som möjligt för donatorerna .

  2. kattmamman Says:

    Jo, men eftersom vi är tre som ska ha mens samtidigt så måste alla tre synkas. Det är ju svårt för mottagarna att helt plötsligt få mens utan förvarning. Jag är dessutom inte jätteregelbunden själv.

  3. Anna-Bell Says:

    Jag ska ge tillbaka blod har jag bestämt. De fem påsar jag fick när Prinsen kom till världen. Måste bara kolla upp om jag får göra det. Nyårslöfte kanske man kan kalla det.

  4. Emma Says:

    Kattmamman: Jag utgick ifrån mig själv och min egen situation. Jag har ingen egen cykel pga prematurt klimakterium och är med andra ord rätt enkel att ”ställa in” för att passa donatorn. De jag känner som fått ta emot donerade ägg är i samma situation som jag, men så klart finns det andra diagnoser än POF som är orsaken till att man behöver donator.

Kommentarer inaktiverade.


