Inte ett dugg uppfriskande.

Jag förstår inte grejen med att klaga på att folk skriver för lyckliga inlägg på facebook.

Jag har just nu en avlägsen bekant som inte döljer någonting om sitt mående på facebook, jag tycker inte att det är ett dugg uppfriskande.

Om mina avlägsna bekanta vill jag på min höjd höra att de varit ute med maken och att barnen är fina, knappt det visserligen, men går jag in på facebook är det ändå vad jag förväntar mig att få läsa.

Så det så

2 svar to “Inte ett dugg uppfriskande.”

  1. fröken Salt Says:

    Jag har nästan helt lagt ner facebook och saknar det faktiskt inte alls. Håller med om att det är jobbigt att läsa avlägsna bekantas helt gränslösa inlägg om hur de mår dåligt.

    Jag kan inte säga att jag stör mig på lyckliga familjen-inlägg, men det blir ointressant. Särskilt när jag vet att det inte stämmer med verkligheten utan är en sorts önskevärld.

  2. Anna-Bell Says:

    Har nyligen gjort slut med FB och nu efteråt känns det skönt, sannerligen.

Kommentarer inaktiverade.


