bearbetning

Kan det inte vara över snart. Jag skulle vilja sova, sova, sova nu och vakna ute på landet den 25e.

Jag är trött på mig själv just nu, trött på självcentreringen och alla känslostormar (gråt i ena stunden, glödgande ilska i nästa) jag inte kommer ifrån.

Kan jag inte bara sätta saker i rätt perspektiv?

Jag levde med en man som med sina krav gav mig panikångest. Nu har jag sluppit ifrån det helvetet. Priset för att slippa ångesten är att jag får fira jul den 25/12 med mina fina älskade barn. Fira den där julen som jag ändå är rätt ointresserad av. Vi har ju aldrig haft några traditioner i min familj ändå, och julmaten ska vi inte prata om. Vi äter ju inte gris, och vad finns det kvar då liksom?

Jag vet att jag skrivit det här inlägget ungefär 12 gånger varje dag de senaste dagarna,  men jag kan inte lova att det inte händer igen.

Jag bearbetar och försöker förstå vad jag håller på med. Varför jag inte kan sätta saker i sitt rätta perspektiv just nu. Vad det är jag håller på med.

2 svar to “bearbetning”

  1. Ylva Says:

    Första julen är värst. Det blir bättre.

  2. Fia Says:

    Hej Km!

    Har läst länge i din blogg, dock inga lösenordsskyddade inlägg. Jag har lite svårt att förstå… du skriver om hur dålig du mådde med Kp men verkar ändå fokusera på att det är hans fel att ni delat på er. Har kanske Kp också mått dåligt? ..och borde du inte vara tacksam över att han tog initiativ till att skiljas så att ni nu kan må bra båda två?
    /Fia

Kommentarer inaktiverade.


