NFT-dotter

Lill fyller fem och ska ha barnkalas hemma hos mig enligt devisen 5 år, 5 kompisar.

Han är ganska säker på vilka han vill bjuda, inga problem alls med att begränsa antalet barn. Ett barn han inte har med på sin lista är NFTs stora dotter. Enligt Kp är Lill och NFT-dotter bästa kompisar, och han tar för givet att hon är bjuden. Det är tydligt att Lill säger olika saker om henne hos mig och hos honom. Jag har verkligen ansträngt mig för att inte påverka Lill, och jag tror att jag kan säga mig vara ganska neutral. NFT-döttrarna är ju barn till min kompis (hennes ex) också och vi umgås en del, så jag har en egen relation till barnen och ser dem inte bara som en förlägning av henne.

Nu blir hon i alla fall inte bjuden, och så är det inte så mycket mer med det.

4 svar to “NFT-dotter”

  1. Astrantia Says:

    Min erfarenhet är att skilsmässobarn ofta delar upp sitt liv i sådant de förknippar med mammalivet och sådant de förknippar med pappalivet. Det kan ju vara så att Lill är bästis med NFT-dottern när han är hos pappa men om födelsedagskalaset planeras hos dig så tillhör det mammalivet och där ingår inte NFT:s dotter på samma sätt, även om du och NFT:s ex umgås och då hamnar hon inte på inbjudningslistan.

    Jag kan också säga att när det kommer till födelsedagskalas i dagisåldern så har våra barn ibland varit helt fokuserade på dagiskompsar när det gäller inbjudningar och helt glömt bort grannbarnen som de umgick jättemycket med på fritiden.

  2. kattmamman Says:

    NFT-döttrarna går på samma dagis och avdelnigar som Lill o Mini och jag har aldrig haft uppfattningen att mina barn lekt särskilt mycket med dem där, medan KP alltid sett dem som bästisar. Långt innan skilsmässan också, men jag tror att det alltid berott på olika förväntningar från vuxenhåll.

  3. Astrantia Says:

    Ett visst mått av projicering då kanske…

  4. kattmamman Says:

    Kanske från båda sidor.

Kommentarer inaktiverade.


