mer föräldrar

Lite larvigt tror jag att jag blir extra ledsen över deras brist ¨på intresse när det inte var mitt ”fel” att det blev skilsmässa. Att jag tycker att de ska backa upp mig lite extra.

De vet ju inte ens en femtedel av vad som hände. Jag har inte berättat. Jag har ingen sådan relation till mina föräldrar. Förresten har jag inte ens skrivit om vad Kp krävde av mig här i bloggen. Det är kanske inte självklart för mina föräldrar att förstå hur jag egentligen mådde av det som hände. Jag tror inte ens att de känner till att jag äter antidepressiv medicin. De fattar inte att jag äntligen, äntligen, äntligen har träffat någon som jag får det jag behöver av. Inte någon som är översocial och som lindat mina föräldrar runt sina fingrar (även om den Rätte inte är asocial på något sätt, men de har ju inte träffat honom, så de vet inte) och som visst är trevlig men som var delaktig i att jag fick panikångest.

Ett svar to “mer föräldrar”

  1. Maja Gräddnos Says:

    Nej, man kan ju inte berätta allt som hänt, det har inte jag heller gjort. Jag har aldrig berättat att Pelle var otrogen och inte att han lämnade mig för någon annan när jag var gravid. Det är ju mycket enklare om Pelle och mina föräldrar kan ha en bra relation. Men, det har ju vissa bieffekter, ja.

Kommentarer inaktiverade.


