finns skriftligt.

Allt finns så klart nedskrivet. Och jag har ordning på mina mail och hittade lätt överenskommelsen om juldagarna. Det är rätt korkat att tjaffsa med mig om datum för jag har ett datumminne som inte är av den här värlen.

2 svar to “finns skriftligt.”

  1. Astrantia Says:

    Då är det ju bara att skicka över det ni kom överens om och säga att det är det som gäller i jul. Du har gjort upp dina planer efter det ni bestämde och om han har fått problem på grund av bristande planering från sin sida så får han lösa det utan att blanda i dig.

    Om han börjar vädja, tjafsa eller ifrågasätta så försök att inte låta dig ryckas med och argumentera utan säg bara att det ni har kommit överens om är det som gäller.

    Jag kanske låter hård men vik för all del inte ner dig i sådana här frågor för då kommer du aldrig kunna planera ditt liv om du har ett ex som har de här tendenserna att vilja ändra hit och dit. Det är inte att vara oflexibel och taskig, det handlar om att få utrymme att kunna planera sitt liv.

  2. Maja Gräddnos Says:

    Det handlar också om att minimera antalet konflikter i längden. Man kan inte hålla på och hjälpa varandra hela tiden eftersom det aldrig kommer att bli rättvist, man kommer alltid att tycka att motparten är skyldig mer. Speciellt i början, tror jag, när saker och ting är såriga och ömtåliga. Raka linjer och det som är sagt gäller. Då blir tillvaron enklare.

Kommentarer inaktiverade.


