hur gott kan det bli?

Grannarna två hus bort är kockar båda två. Inga lunchsyltekockar utan årets-kock-kockar. Vi umgås en del och byter lite tjänster då och då sådär som goda grannar gör. Nyligen fick jag en burk hemkokt plommonmarmelad.

Marmelad är sådär gott tycker jag, särskilt plommonvarianten. Men den här. Jag skulle aldrig öppnat burken. Hur ska jag kunna sluta äta något som är så här gott?

Om inget annat gör mig tjock kommer den här vänskapen att göra det.

3 svar to “hur gott kan det bli?”

  1. Helga Says:

    Plommonmarmelad låter supergott. Funkar säkert bra med kardemummaskorpor!

    Tack för igår, jättetrevligt. Sitter och skrattar åt att Q och Lillkatten verkligen visade sig vara av samma skrot och korn. (Mina killar var förresten så well-behaved igår att jag knappt kände igen dem.)

  2. Ullah Says:

    Åh, har ni träffats. Vad kul!

  3. kattmamman Says:

    Tack själva!

    Lill sa när ni åkte, att vi kanske kan träffas nästa helg… lite längre fram i tiden blir det nog, men absolut igen tycker jag.

    Kul att våra skriftliga iaktagelser visade sig stämma.

Kommentarer inaktiverade.


