?!?

Ibland blir man lite matt.

Under hela barnens levnad har jag köpt in alla barnens kläder och märkt upp dem med namn. Gissningsvis blir det över tusen märkningar om man räknar med alla strumpor och alla kläder som behövts märkas om.

Nu har Kp köpt ett tiotal ytterplagg second hand, och han hade misslyckats med att namna minst två av dem. Hans försvar var att han hade ägnat över en timme åt att namna kläder och därför måste ha glömt?!? Och nej det handlar inte om erfarenhet, det tog mig nog knappt en timme att namna alla Lills kläder inför första dagisdagen.

5 svar to “?!?”

  1. Jempa Says:

    Eh. Jag förstår om det inre var den här reaktionen du förväntat dig men:

    När vi ses på den lokala puben kan du namna lite åt mig då? Jag är nämligen fullkomligt värdelös på att komma ihåg att göra det… Och maken oxå.

    Och när du nu är en sån expert… ;)

  2. Ullah Says:

    Fy så tråkigt att namna kläder. Det har jag bara orkat göra med typ jackor.

  3. Ullah Says:

    Men jag beundrar dig som är så bra på det!

  4. Ida Says:

    Shit, det var seriöst namnat. Jag namnar skalkläder och overaller och thats it. Jo föresten skor också för i princip alla på dagis brukar ha likadana skor vintertid. Men innerkläder har jag aldrig namnat och inget har försvunnit heller. Det enda som försvinner som snö på midsommar är fingervantar. De lever ett eget liv namnade eller inte (jag har provat).

  5. kattmamman Says:

    Ok, du tar med alla sonens alla kläder och jag tar med märkpenna. Eventuellt blir vi utkastade om vi ser för mycket ut som bagladies… men det är en risk man får ta.

    Kram

Kommentarer inaktiverade.


