shit

Det är jobbigt att sitta och förbereda sig för ett helvetsmöte och rådfråga en bok för att få ihop det, och plötsligt inse att den jag ska ha möte med har skrivit boken. Ingen risk att jag kan kollra bort honom med kakor.

Ett svar to “shit”

  1. haren Says:

    Om jag vore i din situation och mitt eget bättre jag skulle jag utgå ifrån att det blir ett bra möte. Dina ursäkter är faktiskt giltiga. Jag skulle börja med att erkänna och be om ursäkt (en pudel). Senare skulle jag även bjuda på kakorna om personen visade sig vara trevlig. Annars inte. Kakor är trevligt, men man kan ju ställa sig frågan hur du han med att baka men inte… om man är otrevlig. Är man trevlig blir man glad. Men börja inte med kakorna vilket då verkar som att du försöker muta. Det skulle du ju ALDRIG göra, eller hur. Ett annat tips är att viktiga och insatta personer gillar att få känna sig just så. Alltså fråga fråga fråga foksuera på den andres kompetens och du gör denne oerhört lycklig. …

Kommentarer inaktiverade.


