Pengar

Ibland behöver man inte kräva.

Jag har ingen bil men ett garage, grannen har två bilar, så det kändes inte konstigt för mig att låna ut mitt.

Eftersom mitt garage står tomt tyckte jag bara att det var bra att det kom till användning, men de insisterar på att få betala hyra, efter en del  svenskt tjaffsande av typen, inte ska väl jag, accepterade jag att ta emot pengarna, för jag har det verkligen inte fett just nu.

4 svar to “Pengar”

  1. Anonym Says:

    Om du har ett utrymme. Som du inte använder. Ta betalt. Lika mycket som du betalar

  2. kattmamman Says:

    Eftersom jag bor i hus som jag äger själv så är det svårt att räkna ut vad just garaget kostar mig. Det är inte uppvärmt eller något sådant och jag kommer knappast att underhålla det under min livstid. Men nu fick jag ändå lite pengar.

  3. Helga Says:

    Gud, det är väl klart att du ska ha betalt. Garageplats kostar pengar. I just ditt fall verkar det vara svårt att definiera exakt hur mycket, men självklart ska du ha pengar för platsen.

  4. haren Says:

    Tror det skulle kännas rätt jobbigt att utnyttja ett garage helt gratis, för din granne alltså.

Kommentarer inaktiverade.


