planering

När vi delade upp barnveckorna mellan oss fick Kp de ojämna veckorna och jag de jämna. Men vi sa att vi skulle byta efter ett tag eftersom vi både egentligen ville ha ojämna veckor.

Nu vill han så klart inte byta längre eftersom han ju är synkad med NFT.

Men jag vill följa vår ursprungliga överenskommelse. Inte för att förstöra för dem, men för att de frånskilda vänner jag har, faktiskt har barnen på ojämna veckor och jag vill kunna umgås synkat med dem, både på barnveckor och barnfria veckor.

Kp tyckte att jag i så fall kunde be om att få göra ett byte just de dagar det handlar om. Men det fungerar inte. För det första så har han inte ”kunnat” någon enda gång när jag velat byta. För det andra så vill jag inte behöva be mitt ex om hjälp och på sätt och vis behöva redovisa vad jag ska göra varje gång jag vill umgås med vissa vänner. För det tredje vill jag kunna vara lite spontan ibland och inte behöva planera in en fika med en månads planering. Det sista problemet kommer nog att kvarstå ändå, men lite enklare blir det med blandade veckor.

Det blir så klart rätt krångligt att få ihop det. Och jag och Kp har varit ganska nöjda med vår kommunikation. Nu måste vi förmodligen sätta ihop ett exceldokument eller något liknande för att vara säkra på barnen inte blir hämtade på dagis helt plötsligt. Men det måste kanske vara så.

