Jävla försäkringskassan

Eftersom min inkomst är nära noll, och eftersom jag har barn är jag berättigad till bostadsbidrag. Eftersom jag fortfarande juridiskt sett är gift var jag noga med att ringa och kolla vad jag behövde göra för att bevisa att vi inte bodde tillsammans, och jag fick svaret att jag inte behövde göra någonting eftersom vi inte är skrivna på samma adress. Jag har det i skrift eftersom jag frågade på en ”facebookchat”

Nu fick jag papper om att jag inte kan få några pengar så länge jag och Kp fortfarande är gifta om jag inte skickar in papper där det tydligt framgår att Kp bor någon annanstans och inte bara är skriven någon annanstans, och gärna bevis på att vi skickat in skilsmässoansökan. Min pappa tyckte att jag skulle försöka driva igenom att få bidrag i efterhand eftersom jag har  bevis för att jag fått felaktig information, själv orkar jag nog inte ta tag i det. Trots alla mina skriftliga bevis på att CSN gett mig totalt fel information har jag inte ens fått en muntlig ursäkt, jag kanske drar alla myndigheter över en kam nu, men jag orkar inte ens tro att de skulle kunna efterskänka något.

