Ensam

Kolmården i helgen alltså. Vi kommer att vara tre vuxna på fyra barn. Alltså minst en vuxen för lite. För det mesta är det inga problem, Lill är ganska stor och klarar sig själv särskilt tillsammans med sin jämnåriga kompis. De två stora kan man liksom lägga på en vuxens ansvar.

Det enda jag oroar mig för är det obligatoriska badet på kvällen. Ingen av barnen klarar av att vara själv på lite djupare vatten, där jag vet att båda vill vara. Men det får lösa sig, det gör det ju. Jag är ensam numera med världens finaste barn, och då löser jag de situationer som uppstår, så är det bara.

4 svar to “Ensam”

  1. Ida Says:

    Lite sent kanske men mitt tips är såna här: http://www.babysimshopen.se/Babysimshopen/images/shop/cherekgrmed.jpg

    Barnen flyter som korkar och har varit självgående (naturligtvis under övervakning) från ungefär 1.5 års ålder med dessa. T o m den av mina barn som är vattenrädd litar helt och fullt på sina ringar. Vanliga som man köper på ICA Maxi, såna där trekantiga, har aldrig funkat på mina barn.

    För oss har de varit toppen och väl värda sitt pris, vi har 4 barn och ingen simmar än (även om den äldsta är nära) så vi är alltid för lite vuxna när vi badar även om vi är med båda två.

  2. Ullah Says:

    Har du bytt lösenord?

  3. mia Says:

    Undrar som Ullah – har du bytt lösenord? Jag kommer inte åt de inläggen med det vanliga…?

    Lycka till på Kolmården i helgen!

  4. Jempa Says:

    Håller m föregående talare. Lösenord?

    Puss och kram!

Kommentarer inaktiverade.


