släppa

Jag ska ha uppföljningsmöte med min handledare. Jag har inte gjort ett skit sedan sist.

Inte så konstigt kanske.

Hon är så ambitiös och vill så mycket. En av mina drivkrafter för att göra ett bra exjobb är faktiskt hon. Men idag måste jag berätta hur det är, berätta om det jag skrev i mitt självpeppsinlägg.

Jag är väldigt bra på att hålla masken. Klär mig lite extra fint, är noga med sminket så att inte sömnlösheten lyser. Skrattar och pratar lite extra så att ingen ska märka hur jag mår. Jag tror inte att hon på något sätt förstått var jag befinner mig just nu.

Men idag på mötet måste jag släppa på masken och orka förklara. Jag har inget val för jag har inget arbete att visa upp, inte en endaste ynka tabell har jag gjort den här veckan.

Ett svar to “släppa”

  1. uniflora Says:

    Bra! Du måste våga kliva utanför rollen som duktiga flickan. Det är inte nåt hon, eller någon annan, kan hålla emot dig. Du är sjuk. Du kan ta tabletter så du blir frisk igen.

    Och du ÄR jättebra! Hela tiden!!

Kommentarer inaktiverade.


