doktor Doktor

Nu har jag pratat med doktor Doktor. Det tog ungefär 3 minuter så jag förstår verkligen varför det tog tre dagar innan de kunde be honom ringa.

Jag kan inte bestämma mig för om jag tyckte att det var ett bra samtal eller ett katastrofalt.

Jag sa att jag ville prova Mirtazapin han sa ja och frågade vilken styrka jag ville ha, vilken dos jag ville börja med, hur  många paket jag ville ha utskrivna och hur mycket lugnande jag ville ha.

Han avslutade med att be mig maila när jag bestämt hur stor dos jag vill ta, så att han kunde föra in det i journalen.

Jag är påläst själv, jag är molekylärbiolog (jo faktiskt, jag har klarat alla kurser) och jag är verbal. Men ska jag verkligen själv ta ansvar för min behandling? Kanske ska jag faktiskt det, jag är expert på mig själv, en allmänläkare är ju på intet sätt expert på ångestsjukdomar.

På väg hem efter jobbet hämtar jag ut mina tabletter och tar första tabletten redan ikväll.

7 svar to “doktor Doktor”

  1. Ullah Says:

    Du kommer nog att sova gott på dem. Det gör jag i alla fall.

  2. kattmamman Says:

    Det har jag hört från andra också. Fast om man läser FASS så är det tydligen en mycket vanlig (fler än 1 av 10) biverkning att man får sömnproblem. Men biverkningarna minskar ju med tiden så det skrämmer mig inte så mycket.

  3. L Says:

    Jag gick upp 7 kg på 2 veckor med Mirtazapin, det är mkt vanligt att man går upp i vikt, därför slutade jag efter 2 katastrofala veckor som gav mig mer ångest än innan pga viktuppgången. Rekommenderar den inte. Hejar ff på Voxra, den kan man sluta tvärt med och då gör det ju inget om du inte ska bli gravid närmsta året. L

  4. kattmamman Says:

    Jag måste prova mig fram. Alla reagerar olika på preparaten och det går inte i förväg att säga vem som ska drabbas av vilken biverkning.

  5. L Says:

    Sant men statistiken är inte munter vad gäller den biverkningen. Jag hoppas verkligen du slipper det för i övrigt är tabletten toppen, jag har dock alldeles för stor vikthysteri för att det skulle vara toppen hela vägen :( Symtomen är oerhörd hunger…hela tiden…panikhunger. usch förlåt för mitt negativa jag men den tabletten ställde till det ordentligt för mig. Håller tummsen för bättre lycka för dig. (jag har inte skrivandets gåva som du märker ;)

  6. Ullah Says:

    Jag känner igen viktökningen (dock inte så mycket som L) men inte hungern.

  7. kattmamman Says:

    Viktökning är en väldigt vanlig biverkning. Eftersom jag har en livslång historia med ätstörningar kommer jag att vara tvungen att avsluta behandlingen om det skulle drabba mig. Men som sagt jag provar.

Kommentarer inaktiverade.


