Allt är så mycket bättre

Jag har bjudit in till födelsedagsfest om några veckor. Att bjuda in har varit min stora rädsla i så många år. Så jobbigt har jag tyckt att det varit att jag hellre låtit bli.

Nu bryr jag mig inte. Eller jo jag bryr mig jättemycket, men jag tror att det finns de som vill komma på riktigt, och jag tror att de som tackar nej gör det för att de redan är uppbokade av annat. Jag behöver inte bevisa varken för mig själv eller för någon annan att det finns människor i mitt liv som tycker om mig. Jag vet att det är så.

Några har redan tackat ja, och blir de inte fler än dem så är jag mer än nöjd.

4 svar to “Allt är så mycket bättre”

  1. Helena Says:

    Gillar inte heller att bjuda in, hoppas det går över för mig också… fyller 40 i vinter och fasar lite faktiskt. Det är svårt för mig att inte jämföra men vänner som har större umgängeskretsar, det blir ju helt andra tillställningar. Faller nån bort när jag bjuder, ja då blir det inte många kvar! Fast det är ju samtidigt självvalt det där, att inte umgås med så många. Det svåra för mig är att inte ta det som ett popularitetstecken, det där med hur många vänner man har och hur mycket man umgås. Skillnad på vad jag tänker och vad jag känner, men det får bli skärpning på nåt sätt.

  2. kapybaran Says:

    hade jag bott närmre hade jag kommit, bjuden eller inte :)

  3. kattmamman Says:

    Hade du bott närmre hade jag bjudit dig! Du är inte i stan om tre veckor va? för i så fall är du välkommen!

  4. kapybaran Says:

    tyvärrtyvärrtyvärr!!!!

Kommentarer inaktiverade.


