vänta eller fortsätta

Jag har de senaste tre dagarna haft ihållande huvudvärk som inte blir hjälpt av tabletter. Detta är ett vanligt utsättningssyndrom av mina SSRI-tabletter, så jag antar att det är därifrån den kommer. Någon expert som kan råda mig, ska jag fortsätta med minskningen nu som jag och läkaren hade bestämt eller bör jag vänta till huvudvärken gett med sig? En del av mig säger att det vore skönt att få slut på eländet så snabbt som möjligt, en annan del säger att det blir värre om jag gör det för fort.

2 svar to “vänta eller fortsätta”

  1. Lisa Says:

    Jag är ingen expert på denna sortens huvudvärk, men mitt råd är att fortätta med nedtrappningen. Blir huvudvärken värre eller även om den fortsätter i samma styrka så skulle jag kontakta läkaren. Men som sagt – pröva nedtrappningen, värken kan ju faktiskt gå över och då är du en bit på väg.

  2. Linda Says:

    Jag skulle fortsätta om inte huvudvärken är outhärdlig och har du testat att ta en ipren och två alvedon? det verkar ju funka på det messta andra när inte bara det ena räcker =)

Kommentarer inaktiverade.


