Jag är inte desperat

Jag tror inte att jag är så desperat som jag kanske ger sken av på grund av mitt ordval.

Jag har roligt med mitt dejtande. Älskar det. Älskar att bli förälskad och låta mig svepas med. Älskar att i mitt huvud planera mitt liv tillsammans med den nya bekantskapen.

Jag kan erkänna att jag redan funderat på hur framtiden skulle kunna te sig med några av dem jag fick kontakt med igår. Som jag ännu inte träffat och kanske aldrig träffar.

Men det finns en annan sida av mig så klart.

En sida som redan bestämt sig för att bli mamma på egen hand eftersom jag vill ha fler barn, och eftersom jag inte tror att jag kommer att träffa någon på riktigt. En sida som aldrig pratar med barnen om mitt dejtande, och knappast kommer att presentera någon för dem. En sida som inte är så intressant att blogga om.

Jag vet inte om ni mina läsare är väldigt jordbundna och aldrig dagdrömmer, låter er ryckas med och leka? Jag hoppas att ni gör det i andra sammanang, för det är väldigt roligt, jag lovar.

4 svar to “Jag är inte desperat”

  1. Wilma Says:

    Mmmm….fast det låter inte som du har det så värst roligt när du beskriver. Ena stunden är det så himlastormande med den snygge och i nästa stund kräks du över alla män men svarar samtidigt på 100 kontaktannonser och det låter som om vem som helst är ibtressant. Vila lite i dig själv, det låter inte alls som om du är mogen för att träffa nån.

  2. kattmamman Says:

    Då vet jag inte hur jag ska förklara bättre.

  3. WildaMathilda Says:

    Äsch, jag tycker det är underbart att inte ta sig själv på så jäkla stort allvar jämt.
    Vi har alla våra allvarliga sidor och de mer lekfulla. Och det är väl klart att man inte visar alla sina sidor jämt, speciellt inte på en blogg.
    Jag tycker att det är kul att du gör precis som du vill. Lite förälskelse här och där måste blandas med lite kräk då och då när det kommer till dejtande. Det är ju så det funkar!
    Den dagen Mr Tok-right dyker upp så blir det nog den mer allvarliga sidan som tar överhanden. Då gäller det att kunna bibehålla den där lekfullheten och inte ta sig själv på för stort allvar ändå.
    Viktigast är att ingen medvetet blir sårad och att barnen mår bra. Och så tycker jag att det är.
    Ha det så jäklars skoj! Och spy lite galla då och då om du blir sur på dejtandet. Det är bara sunt.

    Kram

  4. Helena Says:

    Dagdrömmer ofta, som ett tidsfördriv. Ibland bor jag i Italien, ibland är jag keramiker och ibland är jag i hop med George Clooney. Helt harmlöst och betyder inte att jag är missnöjd med mitt liv.

    För övrigt tror jag det krävs en viss arbetsinsats när man vill träffa en partner efter typ trettio fyllda. De av mina vänner som har träffat nån vettig har gjort det genom att nätdejta mycket, jag tror du är helt rätt ute. Men så klart att det är jobbigt ibland, det blir ju så när det är känslor och förälskelser inblandat. Jobbigt och roligt.

    Har en vänninna som inte orkar nätdejting, det blir för jobbigt känslomässigt för henne. Tror det blir svårt för henne att träffa nån, det där med att träffa prinsen på ICA är nog en myt.

Kommentarer inaktiverade.


