NFT

Ganska absurt att jag ägnar mycket tid åt att hjälpa NFT med problemen hon har med sitt ex.

Jag har kompisar som jobbar i rätt instanser och som kan ge råd, och jag har uttnytjat det.

I gengäld hoppas jag att hon inte läser här längre, och inte skriver i sin blogg att jag ägnar mig åt förtal.

5 svar to “NFT”

  1. haren Says:

    Det måste vara otroligt svårt för dig att hantera detta- och du gör det ändå bra KM. Det är som att det blir ”två mot en” och du dessutom är den som blev bedragen (inte riktigt, men nästan). Att det blir onda ord och bråk osv i en sådan här situation är ofrånkomligt. KP och NFT är bara människor, liksom du. Den som kommer att må bäst i slutändan är ändå den som varit den större människan. Den som ägnar minst tid åt smutskastning, av att prata om den/de andra, den som inte läser bloggar,skriver om detta offentligt osv- den som beter sig mest ”clean” kommer att må bäst i längden, gå med stoltast rygg och kunna vara stolt inför sina barn. Så mitt råd till dig KM: var ännu stoltare, ännu större människa! Så klart du ska skriva om dina dejter, ditt liv ohämmat som du vill, med nytt lösenord eller ej. Men skriv lika lite om KP och NFT som du gjorde tidigare. Kommunicera inte med dem här. Läser de din blogg, skriver de om dig- må så vara. Då får de skämmas och stå för det. Läs det inte, ta inte del av det. Gå inte in i DET rummet alls. På mitt jobb förekommer mycket intriger och skitsnack och min strategi när ngn kommer till mig och säger ”vet du vad X sa om dig…” är att se den andre i ögonen och säga: ”om X säger ngt direkt till mig kommer jag att lyssna, men när det kommer så här via någon annan vill jag inte ta del av det”. Det är enda sättet att stoppa skvaller- att inte mata trollen. Samma sak här. Den som förefaller bitter, pinsam, jobbig osv är faktiskt den som pratar illa om ngn annan på en blogg (och inte direkt till personen). Dvs om det skulle vara så att KP eller NFT gör det om dig (så är det kanske inte heller, bara hypotetiskt) så är det inte du som framstår i dålig dager. Sedan är det lättare sagt än gjort, och inget man lätt klarar av. Men försöka duger :-)

  2. Kattis Says:

    Hmmm, ja lite absurt är det, men jag antar att det är för hennes ex skull du gör det, och inte för hennes?

  3. Vera Says:

    Ok, måste bara säga en sak som totalt utomstående om denna härva. Jag tror inte att exet och nft har så stor chans till ett varaktigt och lyckligt förhållande. Så mycket klet i början, med olyckliga ex etc. Så låt dem bara hålla på, de underminerar bara sin egen relation. För den som smutskastar en gång lär göra det igen. Så nästa gång är det fet chans att de bloggar negativt om varandra. Sådär, ska int yttra mig i denna fråga mer, lär väl trampa på några hyfsat ömma tår om ägarna till dessa tår nu tjuvläser. De får la skylla sig själva!

  4. kattmamman Says:

    Jag gör det för att två barn har hamnat olyckligt emellan. Och för att jag tror att jag har möjlighet att hjälpa till eftersom jag sitter i den unika situationen att jag är den enda som pratar med alla parter, även om jag så klart är väldigt partisk.

    Jag försöker alltså hjälpa till så att de ska komma iväg till proffessionell hjälp, inget annat.

  5. AF Says:

    Jag hoppas de inser att detta ligger långt utanför ditt ansvar och att de är djäkligt tacksamma!!!

    Men visst är det synd om barnen som hamnat i kläm och det är klart att allt som rimligen kan göras också bör göras- även om det kostar en del!

Kommentarer inaktiverade.


