Strålar?

En vän sa till mig att man aldrig blir så intressant för andra som när man är nykär, och jag börjar tro att det stämmer.

Män har helt plötsligt börjat vissla efter mig igen och jag har fått en del skamliga förslag. Idag tror jag att jag tog priset. Jag stod och väntade på tunnelbanan vid Södra förorten och varenda man på perrongen tilltalade mig på ett eller annat sätt. En tjatade om mitt telefonnummer fast jag väldigt tydligt visade att jag inte var intresserad.

När jag var yngre och sådant här hände hela tiden hatade jag det. Nu kan jag inte hjälpa att jag blir lite smickrad.

9 svar to “Strålar?”

  1. Illra Says:

    En fråga: är det svenska män?

  2. Helga Says:

    Nä, dom är adopterade afrikaner. Allihop. Med turbaner.

    Allvarligt talat.

  3. kattmamman Says:

    Tack Helga! Jag hade tänkt fortsätta vara trevlig. Men ditt svar var ju mycket bättre!

  4. Lena Says:

    Och jag undrade om du hade fått in en rasist här…??!

  5. kattmamman Says:

    Ja, det undrar jag också faktiskt.

  6. Illra Says:

    Hahahaha!!! Nej, nej, nej, jag är själv gift med en adopterad afrikan:) fast från Liberia. Jag tänkte mest på att svenska män är så stela just när det kommer till att visa den formen av uppskattning. Ledsen om jag uttryckte mig slarvigt!

  7. Illra Says:

    Hej Helga! Nej, jag är inte rasist. Bara liite slarvig när jag skriver. Inte meningen att göra dig så upprörd.

  8. kattmamman Says:

    Ok! Jag undrade faktiskt varför du frågade och tyckte att det var en lite onödig fråga.

    Men svaret på den är att alla i alla fall pratade svenska med mig, var de ursprungligen kom ifrån har jag ingen aning om.

  9. Helga Says:

    Jag blev inte upprörd Illra, ingen fara! Har själv gjort en spaning att alla män som gullar med små barn har utlänskt ursprung. Svenska medelålders män gör det inte. Så jag förstår hur du tänker. Nu alltså. :-)

Kommentarer inaktiverade.


