Vinnare

Maja skriver att jag verkar stark och klok, och precis så känner jag.

Visst jag blir förbannad, ledsen, upprörd och allt det där just i den stund något händer. T.ex att NFT kommenterar här i bloggen.

Men i det stora hela känner jag mig som en vinnare. Jag bor fint, har underbara barn, kan prata med mitt ex och kommer överens med honom och träffar för tillfället någon som jag tycker väldigt mycket om.

Jag slipper bo ihop med någon som ständigt är besviken på mig och på livet och jag slipper hela tiden ha ett överhängande krav om sex på vilkor jag inte kunde ställa upp på, hängande över mig.

Jag förstod inte hur mycket det tärde på mig förrän det var över.

Jag är FRI!

Och jag är lite KÄR!

Då är det lätt att skaka av sig obehagigheter som kommer av att andra mår så mycket sämre och har tack vare sitt tvivelaktiga beteende dragit en mycket sämre lott.

4 svar to “Vinnare”

  1. Lena Says:

    Precis så känner jag när jag tittar tillbaka på mitt ex. Lättnad att jag slipper vara orolig, orolig för att han skulle vara med någon annan, att han skulle såra mig. Nu ringer hans nya tjej till mig och be mig hjälp henne i deras relation, jag blir inte förvånad. Han är inte lätt att ha att göra med. Men som jag säger till henne, det finns en anledning till att vi inte längre är ihop, och kunde jag ändrat på honom så skulle han varit kvar.
    På lördag gifter jag mig med en man som får mig känna mig sedd och hel, och ingen oro för att han ska vara med någon annan.
    Som du säger, du har vunnit, fast det ibland känns tufft.

  2. Ullah Says:

    Det ”hörs” på din ton här i bloggen, ja det märks verkligen att du mår så mycket bättre.

  3. kapybaran Says:

    the winner takes it all, baby!
    glad for dig, har precis last ikapp lite har -vilken soppa!
    kram!!

  4. Tudorienne Says:

    Härligt att höra dig må bra, det är verkligen en annan ton som Ullah skriver. Vad får vad man sår, brukar jag inte säga, men här passar det nog. Grattis till vinnaren!

Kommentarer inaktiverade.


