Till NFT

Kära NFT som läser här inne trots att jag uttryckligen bett dig låta bli. Jag har inte gett dig tillåtelse att läsa här från första början, jag tror inte ens att jag berättat att jag bloggar? Synd att det blir så här vi ska kommunicera. Det finns telefoner, mail, SMS, facebook eller till och med möjlighet att komma förbi här, du vet var jag bor och bor inte långt härifrån.

Det här är min blogg. Självklart är den vinklad, det är min sida och mina känslor som kommer fram. Jag tror att varenda en av mina läsare fattar att det finns flera sidor.  Jag har inga som helst krav på mig att vara objektiv när jag bloggar.

Du skriver någonstans att du hoppas att din kommentar i min blogg inte ska påverka vår framtida relation. Självklart kommer den att göra det. Jag har bara bett dig och Kp om en enda sak, sedan ni hastigt och lustigt var ett par trots att ni i år bedyrat att det inte var något mellan er, och det är att ni inte ska läsa min blogg.

Jag hoppas faktiskt att du inte läser det här och att du inte svarar men… du får gärna höra av dig till mig på något annat sätt om du vill. Som jag skrev, jag tycker inte heller att ditt ex beslut är bra och jag vill gärna hjälpa till att lösa situationen om det går. Men genom att läsa min blogg och dessutom ha mage att kommentera i den gör du faktiskt situationen värre.

7 svar to “Till NFT”

  1. Maja Gräddnos Says:

    Kattmamman, jag önskar så att du hade sluppit detta. Du låter så stark och klok i dina inlägg, men jag vet och förstår hur det känns. Eller kanske kommer att kännas när adrenalinet har lagt sig. Been there, bought the t-shirt.

    Nätet är ett jävla elände i vissa situationer. Bloggar och FB. Möjligheten att släppa loss sina nojor.

    Jag tycker att det är fult av NFT att läsa här, fult och dumt eftersom det kommer att göra henne illa och att bara försvåra. Samtidigt kan jag inte säga att jag i samma situation hade kunnat låta bli. Man är bara människa. Jag har också gjort dumheter på nätet – som att snoka i på Pelles kompisars FB-sidor. Elaka Månsan läste min gamla blogg och kommenterade i den. Det var vidrigt. Men hon var också bara människa.

    Men ännu en gång, ingenting blir bättre.
    NFT och Nya bästisen behöver professionell hjälp att lösa sin situation och ju mindre kontakt som är mellan dem och Km och Kp, desto bättre tror jag. Man kan göra varandra så oändligt illa och barnen hamnar sämst av alla. Även om intentionen är god så blir det, med alla känslor, alldeles för infekterat och omöjligt att göra rätt. Sära på allt som kan vara infekterat och ta professionell hjälp. Backa. Backa innan mer blir sagt och gjort som kommer att finnas kvar i allas gemensamma minne och bara göra läkningen längre och svårare.

    Ingen av er fyra är dåliga människor. Ni är bara människor. Det är svårt att vara människa.

  2. Hon76 Says:

    Maja skrev allt jag ville säga. Lyssna på henne, hon verkar väldigt klok och smärtsamt erfaren. Kram.

  3. kattmamman Says:

    Jag vill inte outa någon annans relation här i bloggen. Det gör NFT alldeles för bra själv. Men det jag försökt hjälpa till och medla är en oberoende kontakt. Jag har inga som helst planer på att försöka hjälpa någon själv, jag är inte ett dugg opartisk. Men jag försöker lobba för familjerådgivning. Tyvärr har jag inte lyckats ännu.

  4. Ariadne Says:

    Jag tycker det är fel av kp att överhuvudtaget be dig om hjälp med problemen med nya bästisen (nb?). Att be sitt ex att hjälpa till med att få sin nya flickväns före detta man att ta reson, när man själv med stor sannolikhet är en bidragande orsak till själva skilsmässan är i mitt tycke så aningslöst att det är på gränsen till korkat. Det spelar ingen roll hur bra kompis du är med nb, kp ska inte be dig hjälpa till i den här frågan. Om han och nft har problem med hennes ex så får de lösa det själva, ta hjälp av andra gemensamma bekanta om sådana finns eller försöka få till professionell hjälp. Du ska naturligtvis ha din egen relation med nb om du vill det med det måste få vara mellan er två. Jag tycker inte att det här klampandet i privata sfärer av både kp och nft (med läsandet av din blogg under förevändningen att det indirekt är av omsorg för barnens väl och ve) är helt sunt. Det är bra att du säger ifrån.

  5. AS Says:

    Har nft tillgång till lösenord också? Hur har hon fått det? Verkar inte ens som hon bara kommenterat något av dina öppna inlägg?

  6. kattmamman Says:

    AS: Jag tror inte att hon har det, men jag vet ingenting längre. Om hon har det kan hon ha fått det på två sätt, antingen från Kp vilket han bestämt förnekar, eller genom att ha mailat mig och utgett sig för att vara någon annan.

  7. katarina.lilieros@hotmail.com Says:

    och hon kan ju ha kommenterat här massor genom att ha utgett sig för att vara någon annan……

Kommentarer inaktiverade.


