Lägga sig i

Så ringde han (Kp) mig igen och ville ha min hjälp med att lösa NFT och Nya bästisens (hennes ex) relation.

Ja jag tycker också att Nya bästisen har fattat en del väldigt ogenomtänkta beslut som kommer sig av att han just nu mår väldigt dåligt. Men jag vet en enda sak och det är att ju mindre Kp lägger sin näsa i blöt desto snabbare kommer situationen att kunna lösas. Varför kan han inte fatta det? Om NFT ringde mig hade det varit en annan sak, eller om Nya bästisen hade gett mig tillstånd att medla vilket jag erbjudit mig att göra, men han vill inte det och då respekterar jag förstås det.

13 svar to “Lägga sig i”

  1. Ul Says:

    men att han inte skäms……… vad sysslar han med? nu får han väl ge sig. men det är väl klart att ju snabbare hans nya tjej löser sin situation, ju snabbare får han ju full access till NFT.

  2. Illra Says:

    Är det NFT man ser spelandes gitarr i en säng på fotot i KP:s fotoblogg?

  3. kattmamman Says:

    Ja det är hon, och ja hon är yngre smalare och snyggare än vad jag är…

  4. Uniflora Says:

    Otroligt smaklöst skulle jag vilja säga. Nog för att ni är vänner och har ett bra förhållande, men att du skulle curla framför hans nya förhållande.. Nej du. Att finnas där för NFTs ex är självklart om ni är vänner, men att du ska försöka blidka honom för KPs skull.. det är verkligen smaklöst.

  5. AF Says:

    Nu kallar NFT Nya bästisen för en massa öknamn på fejjan- hon gör verkligen sitt bästa för att lösa situationen snyggt… Tycker mest synd om honom! Och dig som blir inblandad!

  6. NFT Says:

    Kattmamman och hennes läsare:
    Jag har aldrig lovat att jag inte ska läsa här. Kp har framfört Km s önskan om att jag inte ska läsa hennes blogg, vilket jag fram till i dag inte heller gjort. Idag har min oro över mina barn fått mig att mot bättre vetande ändå läsa det senaste inlägget då jag vet att Km har kontakt med mitt ex, här: Nya Bästisen, vad jag förstår. Det gör mig otroligt illa till mods att veta att en massa människor sitter och tycker om en situation som de uppenbarligen inte är insatta i. Jag värnar om mina barns välmående, och Kp har frågat mig om han kan hjälpa genom att höra med Km huruvida hon har insyn i hur Nya Bästisen tänker kring sina barn. Jag själv har inte orkat ringa eftersom jag mår så dåligt av att se mina barn gråta sig till sömns varje kväll. Av att höra min tvååring tolka storasysters gråt och sammanbrott med ett lugnt konstaterande ”Mamma, XXXX saknar sin pappa!”

    Uniflora: Ingen ska blidka kattmammans nya vän, Bästisen. Det handlar om helt andra saker där två små barn är inblandade. Om mig får folk tycka vad de vill men när Kp hängs ut som en dålig människa som lägger sig i kan jag inte hålla tyst.Han försöker hjälpa i en situation som är förtvivlad, lägga sig i är det sista han gör. Det är fruktansvärt orättvist att uttrycka sig så om någon som värnar om två små barn. För det är dem det handlar om. Inte om mig. Inte om honom. Om barnen.

    Illra: Ja, det är jag. Kan skicka annan bild om du är nyfiken på hur jag ser ut. Och ja, jag är en männsika jag oxå- Inte bara en nakenbild.

    Kattmamman: Ja, yngre är jag. Det är sant. Det andra du skrev är både osant och ovidkommande. Jag hoppas innerligt att du förstår varför jag ikväll läste här och att du inte kommer låta, vad du eventuellt tolkar som ett brutet löfte, påverka vår framtida relation. För alla inblandades skull, och då avser jag naturligtvis framför allt barnen-

    AF: Jag gör allt som står i min makt för att lösa situationen men eftersom Nya Bästisen vägrar kommunicera med mig genom någon som helst kanal är det svårt. Inte ens hans barn som gråter och ber honom, per telefon, om att få vara hos honom påverkar hans beslut att inte träffa dem. Vi har gemensamt, tidigt i separationsprocessen, kommit överens om att barnen självklart ska få ringa när de längtar efter den förälder de inte bor hos. Min stora flicka uttryckte en önskan att få prata med sin pappa, vilket jag efter en stunds överläggning med mig själv var tvungen att låta henne göra. Hon måste veta att det vi lovat är något som vi oxå håller.

    Att skriva på fejjan var oigenomtänkt och i stundens hetta. Att inte kunna förklara för sina barn varför de inte får vara hos sin pappa gör att jag ibland tappar koncepten, vilket du säkert kan förstå. Inlägget är sedan ett tag tillbaka raderat. Du måste på intet sätt ha mig kvar i din feed om du inte vill, det står dig fritt att göra som du vill.

    Slutligen:
    Tyck om mig bäst ni vill, det är inget jag kan göra för att förhindra det. Jag förväntar mig inget annat av er läsare än att ni ska fortsätta älta detta. Kanske har ni inget bättre att göra?. Jag kan inte göra något rätt i den här situationen och att skriva här är förmodligen något av det sämsta jag kunnat företa mig.
    /NFT

  7. WildaMathilda Says:

    Till NFT: Om du känner oro över dina barn och din situation så är det väl ganska orutinerat att lufta just detta i Km:s blogg? För Km har aldrig skrivit mer om dig och dina relationer i situationen än vad du själv just gjort i din kommentar ovan.
    Och har man läst större delen av Km:s blogg så hänger hon inte ut några barn i den och hon och Kp verkar ha en ganska sund relation trots att de separerat.
    Jag tycker att det är aptrist att du kliver in i bloggen och ventilerar dina åsikter och ditt liv här. Det är Km:s blogg och hennes synvinkel jag läser och följer. Jag tycker dessutom att hon har uttryckt en sund syn på relationerna er alla sinsemellan. Visst kanske en del undanhålls, det har jag ingen aning om, och visst kan vi alla misstycka i vissa situationer men det är helt naturligt, speciellt vid en separation, men det betyder inte att det inte går över eller att Km hänger ut någon mer än nödvändigt. Hon uttrycker snarare sina känslor just i situationerna som uppstår.
    Och vi läsare ”ältar” inte detta. Det finns mer i universum än du. Vi har annat att göra också. Tro mig. Därför är det extra störande att läsa detaljer om hur dna barn regerar på din separation. Speciellt här på Km:s blogg.
    Personligen så har jag inte tyckt någonting om dig, Kp, Nya Bästisen eller hela situationen för jag vet mycket väl att jag inte har någon rätt att göra det eftersom jag inte känner er alla och har fått höra allas åsikter och sidor av myntet. Jag har läst här för att jag tycker att Km har en härlig personlighet och skriver bra.
    Så du har helt rätt i att det du skriver här är något av det sämsta du kunnat företa dig. Ingen har hängt ut dig och dina barn mer än du själv i det du skrivit ovan.
    Men självklart önskar jag att allting reder ut sig för alla inblandade och att framförallt att dina barn får känna sig glada snart igen.

    Till Km: Förstår om du inte vill att min kommentar ska synas i din blogg, men jag kan inte låta bli att kommentera… Så jag har full förståelse för om du raderar mina ord.

  8. kattmamman Says:

    WildaMathilda: Så klart att jag låter dina kloka ord vara kvar i bloggen, varför skulle jag inte vilja ha dem där?

  9. Kattis Says:

    Till NFT: du är respektlös och jättepinsam som skriver en kommentar här. För det första för att KM uttryckligen bett dig att INTE läsa här, vilket du bevisligen gör ändå, och för det andra för att det är fegt och ännu mera pinsamt av dig att skriva här istället för att ha en rak kommunikation med KM.

  10. haren Says:

    Usch, vad tråkigt det känns att läsa detta här. Soppigt. För alla inblandades skull, snälla sluta diskutera era relationer via bloggen. KM har aldrig skrivitom dina barn NTF, det är du som, genom din kommentar ovan, nu avslöjat vilken konflikt du och din fd har. Det förefaller utifrån märkligt att det skulle vara ngt som KM borde känna tilll eller behöva höra om. Det är ju inte hennes fd relation eller fd partner. Tala med varandra snälla ni, inte via bloggen. Läs inte varandras bloggar. Blanda er inte in i varandras förhållanden, önskar jag er. För det blir så lätt så fel… och alla vi som följer KM för att vi gillar hennes blogg- där hon skriver om tusen andra saker också- vi får höra om detta. Ni gör era liv till en dokusåpa genom att kommunicera här. Och ni verkar alla vara för bra människor för det.

  11. T Says:

    fast NFT, nog har du läst bloggen förut?

  12. Anonym Says:

    men känner ni alla varandra i den här soppan?
    NFT riktar sig till ”AF” som tydl har henne i sin feed på FB, ”Maja gräddnos” känner tydl både Km och Kp……

    vem ska man tro på?

  13. Anonym Says:

    jo du ”T”, det har hon garanterat………

Kommentarer inaktiverade.


