NFT på bilder även med kläder

Kp har gjort digitala album till barnen. Och jag tittar i ett av dem, och konstaterar att NFT är med på väldigt mycket fler bilder med mina barn, än vad jag är. Jag har noterat det förrut också också, men låtit det passera, men nu känns det ganska äckligt faktiskt.

5 svar to “NFT på bilder även med kläder”

  1. Lisa Says:

    Märkligt, vad har hon där att göra? Förstår att det stör dig.

  2. Helga Says:

    Åh, jobbigt. Och faktiskt tycker jag att det vore på sin plats att kommentera till KP. Du lägger dig inte i hans val av sängkamrat, men det är inte konstigt att du reagerar på det här.

    En anekdot ur mitt eget liv: min normalt sett synnerligen fridsamma pappa dundrade en kväll in hos mamma och skällde ut henne efter noter, kastade vigselringen i toaletten och bar sig åt. Detta var strax efter deras separation och jag var fem år. Jag hade berättat för pappa att jag och min blivande styvfar lekt att vi paddlade kanot på vardagsrumsmattan, en lek pappa och jag brukade leka. Pappa blev ledsen, upprörd och sårad, därav hans reaktion. Men sanningen var att det inte blivit mycket till lek. Styvfar hade inte fattat poängen alls, jag tyckte att han var dödtråkig och inte alls lika rolig som pappa. Vars position som min pappa för övrigt aldrig varit hotad, allra minst av styvfar. Men det visste ingen av oss då.

    Kontentan är (tror jag) att det är okej att bli ledsen för sånt här. Och kanske bra att reagera på det. KP verkar behöva hjälp med gränserna ibland..

  3. Ariadne Says:

    Menar du när ni fortfarande var gifta också? Då är det ju väldigt okänsligt och konstigt. Men även om det bara handlar om sedan ni separerat så kan man ju kanske vara lite finkänslig och ta det lite lugnt med att ha nya flickvännen med på en massa kort i barnens album.

  4. kattmamman Says:

    Albumen är inte uppdaterade sedan skilsmässan, så ja det är från tidigare, och det har varit så länge men jag har inte varit någon svartsjuk person.

  5. Ariadne Says:

    Jag tycker inte att man måste vara en svartsjuk person för att tycka att det är LITE störande om en annan kvinna är med mer på bilder med barnen än man själv…..jag tycker det är dåligt beteende av fotografen.

Kommentarer inaktiverade.


