Om gud var jag

Nu har jag en dejt med mitt livs kärlek inbokad.

Eller dejt är tyvärr fel ord, men vi ska äta frukost tillsammans på måndag.

Han bor långt, långt borta, på andra sidan jordklotet. Men jag kontaktade honom eftersom han är ett av mina ex. Och vi har mailat lite fram och tillbaka. Och nu är han i Sverige och firar midsommar och vi ska träffas.

Han är inte singel, och det fanns väldigt goda skäl till att det tog slut mellan oss. Men jag har aldrig varit så kär i någon varken förr eller senare som jag var i honom. Kanske inser han att det var ett stort misstag att lämna mig, och det slutar med att vi gifter oss och lever lyckliga i alla våra dagar? Eller är det sånt som bara händer på bio?

2 svar to “Om gud var jag”

  1. Åse Says:

    Att folk desperat försöker ragga upp gamla ex efter sin skilsmässa trodde jag bara hände på film. Ut och skaffa nytt, repriser är som sagt bara övertydligt desperat. Om han dessutom är upptagen känns det ännu mindre aktuellt.

  2. kattmamman Says:

    Snälla du, jag skämtade förstås.

    Vi ska träffas och prata lite för att det var så länge sedan vi sågs.

Kommentarer inaktiverade.


