Fallna änglar

Kp är allt annat än en främling för nakenfototjejens barn.

Vi har umgåtts extremt mycket som par alla fyra. Vi har rest tillsammans, hämtat varandras barn och barnvaktat.

Men därifrån, till att sova tillsammans när barnen är med tycker jag ändå är ett ganska stort kliv.

9 svar to “Fallna änglar”

  1. Mary Says:

    Jag håller med dig. Det handlar ju inte bara om huruvida de är trygga med Kp, vilket de ju säkert är utifrån din beskrivning, utan om att de nu genast blir medvetna om hans nya relation till deras mamma. Har ni pratat om hur de gör när dina barn är hos honom?

    Vad jobbigt det låter att ni har umgåtts så mycket allihop tidigare. Men det kan förstås vara en stor fördel när det gäller nya bästisen, att ni redan kände varandra och kan ge bra stöd.

  2. kattmamman Says:

    Nej vi har inte pratat om mina barn. Jag har inget mandat att bestämma vem han sover med känner jag, utan jag får lita på att han gör sitt bästa för att barnen ska må bra.

  3. Anka Says:

    Apropå nåt helt annat – en reporter på svt (där jag jobbar) letar efter en student utan sgi som fått vara föräldraledig eller sjuk utan inkomst. Vill du göra din röst hörd?
    /Anka

  4. kattmamman Says:

    Jag kan göra min röst hörd… men jag har ju levt på min man och mina föräldrar och haft det ganska gott ställt, så det blir svårt att göra ett snyftrepotage om mig…

  5. Anka Says:

    Då får du hennes mejladress här: sofia.frisen@svt.se. Såhär löd hennes efterlysning: ”Känner du ngn student som förlorat sin ersättning pga sjukdom eller graviditet?”

  6. kattmamman Says:

    Jaha, nä jag förlorade inte min ersättning på grund av sjukdom eller graviditet. Jag förlorade min ersättning när jag valde att leva på mina besparingar istället för att gå på a-kassa. Också helt sjukt, men har inget med alliansens politik att göra vilker jag antar att det här repotaget ska handla om?

  7. Helga Says:

    Hm, hm! Situationen är ju minst sagt känslig. Eftersom ni känner varann väl alla fyra så kan det bli många besvärliga känslor inblandade här. Det är alltid jobbigare när någons status förvandlas från kompis till den-som-är-ihop-med-mitt-ex. Och finns det barn i bilden också.

    Nä, jag tycker helt enkelt att Kp och hans nya borde ta de stora filttofflorna på och tassa lite extra mjukt den närmaste tiden. För alla parter. Lämna på dagis är väl egentligen rätt harmlöst, men sova ihop när barnen är med, det tycker jag är för tidigt helt enkelt.

    En annan sak. Jag skulle lösenordsskydda OCH byta lösenord. Inte för att du inte litar på deras ord, utan bara för säkerhets skull. Jag hade själv haft svårt att motstå frestelsen att läsa i Kp:s ställe, jag är fruktansvärt nyfiken av mig. För att inte tala om hur mycket svårare det blir att motstå om man är arg/besviken/sårad/lite på lyran.

  8. Anka Says:

    Ja, fast hon förtydligade det sen: ”För studenter som aldrig jobbat och som heller inte tar studiemedel är det extra svårt vid sjukdom. De saknar helt möjlighet till någon form av sjukpenning.”

    För övrigt håller jag helt med Helga här (som alltid, hon är så smart!).

  9. Mary Says:

    Jag tänkte mer att du kunde ha rätt att höra hur han ser på när och hur barnen ska exponeras för olika saker, som nya förhållanden. Visst måste man överlämna en del bedömningar till den andra föräldern, oavsett om man är tillsammans eller inte, men det här är ju en stor grej. Även om du inte kan diktera hur han ska göra, kan det ju vara bra att veta hur han tänker (och motsvarande för honom).

    Jag håller med Helga om lösenordet, det måste jag säga. Jag skulle nog inte kunna motstå om jag var KP – jo, säkert 99% av tiden, men det räcker ju inte. Det behöver inte handla om oärlighet eller oschyssthet, tror jag.

Kommentarer inaktiverade.


