röda sömmar

Alltså ibland tror man att allt är ett skämt.

Jag var på Polarn igår och köpte lite kläder till Lill. I kassan hamnade jag bakom en kvinna som skulle byta ett plagg hon fått i present till sin nya bebis. Plagget som var en jeansoverall hade röda sömmar inuti och hon förklarade att eftersom det blev en pojke var hon tvungen att byta.

Var det här verkligen på riktigt? Eller var jag med i dolda kameran bara att ingen kom ihåg att berätta det för mig efteråt?

5 svar to “röda sömmar”

  1. Tudorienne Says:

    Wow. Lutar åt att det var dolda kameran.

  2. Sofie i Skåne Says:

    Både jag och min sambo tycker att rött är en fantastiskt fin färg. Sonen som nu är tre år har, och har haft, mycket röda kläder. Det var intressant ur genusperspektiv för när han som bebis hade rött på sig så sa ALLA: ”vilken söt liten flicka” och när han hade blått på sig så sa alla ”vilken söt liten kille”. Komiskt eller deprimerande…!?
    //Sofie i Skåne

  3. Anna-Bell Says:

    Men ärligt…!

  4. AS Says:

    Slog du henne i bakhuvudet med handväskan?

  5. kattmamman Says:

    Jag borde nog ha gjort det. Men hon kan inte ha haft någon hjärna alls där inne som kunde bli skadad.

Kommentarer inaktiverade.


