Ann igen

Förstår vad? Och Km: jag är också road, road av att läsa hur få som överhuvudtaget kommenterat den här soppan negativt. En skilsmässa är väl knappast något att applådera? och från att ha framstått som en självständig brutta med skinn på näsan och med en vettig blogg om eko-tänk och intressant läsning om barnlöshet har du för mig förvandlats till ytlig. Jag känner inte dig, och du lägger ut ditt och ditt ex liv ( och i förlängningen även barnens) på nätet och då får man kanske räkna med att alla inte håller med. Det intressanta är väl att det alltid är samma blogg-gäng som håller med. Jag har läst din blogg ända sedan 2007 men nu har jag ledsnat, den känns numera bara desperat, ledsam och jävligt sorglig. Hoppas att det löser sig för dig och att du och barnen får det bra!

Det har hänt förrut att folk har blivit besvikna på mig för att jag inte gjort precis vad de förväntade sig. Men så kan det bli ibland. Jag tycker att jag sällan haft så mycket skinn på näsan som nu när jag försöker ordna upp mitt och barnens liv på bästa sätt.

Jag vill även uppmana dig att inte blanda in mina barn. För jag hänger inte ut dem på nätet. Jag har i skyddade inlägg skrivit om mina tankar om skilsmässan och om mina dejter. Men den här bloggen är anonym. Det går inte att söka sig fram till den om man inte vet vad jag heter, och det vet ingen av  er som inte känner mig.

Det står dig fritt att tycka vad du vill. Själv brukar jag inte kommentera andras liv och val negativt om de inte uttryckligen bett om mina åsikter, men det där är ju olika. Och det står mig fritt att ta bort dina kommentarer om jag vill. Men jag har inte känt något behov av det ännu i alla fall.

7 svar to “Ann igen”

  1. Ullah Says:

    Jag tror att jag kanske räknas till ”samma blogg-gäng” som alltid kommenterar positivt, men jag måste verkligen säga något nu, för jag har följt Km:s blogg ganska länge nu. Inte jag heller brukar kommentera andras liv och val negativt, för jag tycker inte det är rättvist och jag är ganska så säker på att det finns mycket som bloggskrivare inte berättar. Däremot vill jag gärna säga att det känns befriande att läsa nuförtiden – det var länge sedan du Km skrev så mycket och i så positiva ordalag som nu. Det märks verkligen att du ”börjat leva” igen, som Kp påpekade häromdagen. Det är så roligt att du verkar vara glad och full av initiativ och hopp om framtiden.

  2. kattmamman Says:

    Stort tack för dina ord Ullah! Och förresten tack för alla kloka ord genom åren. Du har inte gått mig obemärkt förbi!

  3. bflmamman Says:

    Jag applåderar visst! KM går vidare och har chans att få äkta kärlek igen. Det behöver vi alla! Kramar

  4. Kattis Says:

    jag har oxå läst din blogg sedan vi hängde i AFF-gruppen, och jag kan väl mest känna att det är tråkigt när ett äktenskap går sönder.

    har inget principiellt emot skilsmässor, det är ju vad man sedan gör av det som spelar roll.

    jag kan se och förstå vad t.ex ”Ann” reagerar på, men jag kan väl tycka att du borde satsa på att få dig lite riktigt schysst sex istället för att fundera i banor kring ev framtida ny sambo;)

  5. haren Says:

    Tycker det är en konstig kommentar av Ann. Det är väl ingen som applåderat skilsmässan. Att därifrån ta steget att fördöma Km beteende- att hon inte sitter hemma som ett offer och sörjer Kp när han vill gå vidare, utan väljer att göra det hon vill- är något annat. Kanske hade jag velat göra ngt annat i den situationen, Ann ngt tredje osv. För det behöver vi ju inte döma varandra. Om du tycker att det ledsamt, sorgligt osv- varför är du då så hård och dömande? Tycker du att det är en stöttande och hjälpsam attityd? (Obs att jag inte håller med om ledsamt och sorgligt på det sättet jag tror Ann menar).

  6. Dana Says:

    Hej pa dig kattmamman…det var lange sen ja borjade lasa din blog…runt 2007..( jag ar inte Ann)…Har inte last dina skyddade inlagg..men jag skriver anda.. My reasons: jag blev hipnotiserad genom ditt blog av barnloshet…da jag har inte ens tankt att ha egna barn…Jag tycker du ar en inhelvetetsmodig kvinna…den som har inte gatt igenom ofrivilig barnloshet har egentligen inte mycket anning.. Det som jag blev fast for for 4 ar…it’s my life today…Jag har inte velat det, men det har blivit sa…jag ar ofriviligt barnlos…och du har varit min inspiration…Idag ar en trist dag..har fatt negativt besked pa mitt sista grav test… Men jag har still hopp kvar..och det ar tack vare personer som dig…Jag menar..skitt i vad folk tycker..det enda som betyder nagot ar vad tycker du och dina narmaste..som kanner dig…strunta i allt annat…Jag tror att du ar en bra manniska och att det finns alltid nagon som tycker annorlunda..
    By the way…jag ar ocksa skild..och nu..nar jag/vi ar i en barnloshettrasket….vet jag 100% att jag ar med en ratt person..

    jag menar..heja pa dig…du maste ga vidare…!!

    Kram !
    Dana

  7. T Says:

    fast, så anonym är den inte. eftersom ditt ex kommenterar & länkar till sin webb, & där anger sitt namn. bara att googla på hans namn för att få reda på ditt.

Kommentarer inaktiverade.


