Lena

Ok, att du behöver bekräftelse på att du oxå ”duger”, det behöver vi alla. Jag hade ju koncentrerat mej på barnen i första hand just nu… Men det är jag det.

Blanda inte in mina barn i det här tack. Jag har dedikerat hela mitt liv åt dem ända sedan Lill tittade ut. Jag gör allt för mina barn (för mycket enligt en del) Men barnen har en pappa och han har barnen halva tiden. Och varför skulle jag inte kunna göra vuxensaker när barnen är med sin pappa? På vilket sätt gör det mig till en sämre förälder? Förklara för jag förstår inte.

7 svar to “Lena”

  1. tingelingsblogg@gmail.com Says:

    Åh herregud dessa människor som ställer sig ovanför andra och från sina höga hästar berättar vad andra SKA och BORDE göra.
    Det gör mig illamående.
    Världen vore en så mycket bättre plats om folk slutade döma, döma, döma. Hela tiden. Usch och fy.
    Kattmamman, du vet vad du gör och att barnen står i första rummet är inget någon av oss tvivlar på. (ja, eller tydligen finns det dom som gör det..)

  2. Ariadne Says:

    Det jag tycker är lite intressant i resonemang som i ovanstående kommentar är att man ser en inneboende motsättning i att å ena sidan vilja bli bekräftad som vuxen och å andra sidan fokusera på sina barns välbefinnande. Varför skulle det inte gå att både dejta och ta hand om sina barn på ett bra sätt? Det framkommer ju med all tydlighet att det inte är fråga om att presentera en ändlös radda med nya pojkvänner för barnen.

  3. Isidor Says:

    Jag har inte bett om lov att skriva den här kommentaren, men jag blir lite arg. Kattmamman: Det är ok att radera om du tycker jag kliver över gränsen.

    Nu har jag inte följt hela debatten, eftersom den förekommit i skyddade inlägg som jag inte läser, men…

    Kattmammans närmast självutplånande moderskap har nog faktiskt varit en av alla de delar som gjort att vårt äktenskap inte fungerade. Hon är så engagerad i sina barn att mer är inte möjligt utan en psykisk störning. Hon gör ALLT, verkligen allt för sina barn. Hon offrar sig själv och sin lycka och sin önskan att vara med sina barn jämt, därför att hon sätter deras rätt till en far över sina egna önskemål att träffa barnen varje dag, vilket är hennes enda stora sorg i skilsmässan, såvitt jag förstått det. Men hon backar inte för det, för barnens skull.

    Att begära att hon skulle göra mer för sina barn, vore att kräva att barnen skulle sluta ha en mor som är en människa, med önskningar om kärlek och nöjen och glädje, att kräva att barnen istället skulle få en själlös zombie som inte presenterar sig med sitt namn, utan som sina barns mor, som saknar egen existens, och en sådan mor hoppas jag verkligen att mina barn slipper ha som förebild. En mor som inte är lycklig, som inte får bekräftelse, som inte är en vuxen kvinna, utan bara en service på två ben.

    Hon har äntligen börjat leva igen, efter att ha mått dåligt i många år, efter att ha varit kvävd på en massa olika sätt, efter att ha försökt anpassa sig till alla omkring sig, inte minst mig, in absurdum, och någon har mage att beklaga sig över att hon vill bli lite älskad och bekräftad? Det är så djävla lågt att jag (nästan) saknar ord.

    Skäms Lena!!!

    /Kattpappan

  4. j Says:

    Men det här verkar ju så knasigt att du inte ens kan bli upprörd? Kanske någon form av missförstånd?

    Kul att springa på dig idag, en bonus för min dag!

  5. ANN Says:

    Skitlarvigt av Kp att komma rusande till försvar, jag vill minnas att det inte är första gången.

  6. Glitterflickan Says:

    ANN: Förklara för mig hur det kan vara larvigt att Km och Kp har en enad front gentemot idioter som inte har en djävla aning om hur saker och ting ligger till..?Km och Kp delar än så länge bostad och på många sätt, inte minst genom de gemensamma barnen, vardag. Varför skulle då Kp inte kunna ta Km i försvar när han anser henne vara orättvist bemött? Vem känner Km bättre än Kp? Vem vet vilken sorts kvinna, människa och förälder Km är bättre än Kp? Jag blir fan riktigt djävla provocerad av din kommentar.

    …även LENA borde få sig en släng av sleven. Km är en fantastisk förälder till sina älskade små. På alla sätt. Den som påstår annat ska fan få med mig att göra.

    Och nej, jag läser inte skyddade inlägg eftersom Km är en vän i ”verkliga” livet.

  7. AS Says:

    Ann och Lena, jag förstår att ni vill ha bekräftelse och få uttrycka er, men jag skulle satsa på mina barn i första hand istället för att skriva trista inlägg i någon främmande människas blogg. Men det är ju jag det.

Kommentarer inaktiverade.


