Goddag yxskaft

Hej!
Jag heter Kattmamman och har precis blivit efterantagen till kombinationsprogrammet med biologi som första ämne och naturkunskap som andra ämne. Jag har redan läst den biologi och den kemi jag behöver men ska läsa fysik eller geovetenskap, och min fråga är då om distanskursen Tellus 1, 30 hp är en godkänd kurs att räkna in i examen?

Hej
Ja den ska kunna användas men med tillägget Tellus II också.

Tack för ditt svar!
Som jag förstår det är Tellus I en kurs på 30 hp och Tellus II är också på 30 hp? Så om jag väljer att läsa dem måste jag läsa 60 hp för att kunna använda dem i lärarexamen?

Hej Du har helt rätt: jag tänkte på två andra kurser.

Hej igen!
Jag ber om ursäkt om jag är näsvis nu, men jag måste vara säker på att allt blir rätt. Det räcker alltså med bara Tellus I för att bli naturkunsklapslärare (om jag har tillräckligt med biologi- och kemi-poäng)?

Hej!
Som Biolog ska du ha minst 30 hp Kemi, 30 hp i geovetenskap eller Fysik och 15 hp i ett naturvetenskapligt ämne företrädesvis inom miljöområdet.
Du kan se exempel på miljökurser via Inst för naturgeografi och kvartärgeologi som administrerar de flesta tvärvetenskapliga miljökurserna vid universitetet. Gå in på www.ink.su.se så kan du läsa om kurserna. Många ges som kvällskurser.

