jo

I morgon är det dags för familjerådgivning.

Det blir nog bara ett besök. Jag vet inte ens om jag själv skulle vilja gå tillbaka. Eller jo, jag vill ha barnen hos mig, men jag orkar inte leva med den missnöjda krävande man jag levt med de senaste åren.

Och han vill inte ens försöka, så vartenda försök skulle vara en fortsatt väntan på ändring från min sida. En ändring jag inte kan ge honom eftersom jag är jag. Jag är den han gifte sig med, den han gick igenom tunga fertilitetsbehandlingar med, den som han valde att göra ytterligare ett barn med, den han nu vill ändra.

5 svar to “jo”

  1. Maja Gräddnos Says:

    KRAM
    Man kan bara vara sig själv. Hoppas att det hur som helst blir ett bra möte hos FFR och att ni kommer därifrån en aning klokare.

  2. Ullah Says:

    Och man kan inte ändra sig, i alla fall inte så som det verkar att han vill.

  3. bflmamman Says:

    Se till att dela alla dina känslor till mannen på familjerådgivningen. Säg precis så som du skrivit här, hur du känner om separationen. För även om man inte ska gå tillbaka till varandra så är det väldigt viktigt för framtiden och relationen framöver, särskilt som ni måste ha en relation framöver för barnens skull. Så det är viktigt att man blir förstådd och fått sagt sitt och det kan vara enklare med en medlare så att det inte blir en massa skuldkastande och försvarsbråk. KRAM! Tänker på dig!

  4. uniflora Says:

    Kram

  5. Kapybaran Says:

    hoppas det blir ett bra samtal.
    kram!

Kommentarer inaktiverade.


