Inte helt oväntat

Lärarutbildningen ska göras om. Tyvärr kunde inte studievägledaren upplysa mig om vilka ämnen jag måste läsa för att bli behörig.

Hur tänkte de där? Ska man söka lite blint på måfå?

Ett svar to “Inte helt oväntat”

  1. AF Says:

    Inte särskilt förvånad…tyvärr!

    Jag läste ju två år på deras basprogram, Ma/No 4-9, sedan läste jag en civilingenjör kemiteknik ovanpå det. För alla civilingenjörer fanns det då en möjlighet att komplettera med ett år på lärarhögskolan för att även få lärarbehörighet.

    Jag ansåg att jag kanske skulle kunna kombinera alla mina studieår och sedan få svar på vad som saknades för att få ut min lärarexamen-min egen uppskattning var att jag saknade mellan 10-15 poäng pedagogik… Men, nej, det gick inte att vare sig få svar på vad som saknades eller göra så…. de hade ingen aning om vad som ingått i någon av mina utbildningar, och det kunde de heller inte hålla på och ta reda på eller på något sätt engagera sig i ……*suck* och *dubbelsuck*

Kommentarer inaktiverade.


