Note to self

Jag måste få min mage undersökt.

När jag låg på golvet och kved igår var det ganska självklart, idag också. Jag har en läkartid bokad om två veckor för att prata om min medicinering. Men magen måste också få tid.

I snitt en gång i månaden blir jag akutsjuk. Allt ska ut ur kroppen från ena eller andra änden, och medan det pågår kan jag inte ens ta en klunk vätskeersättning utan att det resulterar i en kvart över toalettstolen. Det smittar inte och förloppet är alltid detsamma. Det är ingen vanlig magsjuka det här utan något annat.

Och det är inte stress som någon läkare ville få det till, så  mycket vet jag.

2 svar to “Note to self”

  1. Tisalen Says:

    Ja kolla upp detta!

  2. Johanna Says:

    Fy f-n vad jobbigt det där verkar!

    Jag vill varmt rekommendera dig att söka dig till mag- och tarmmottagningen på sabbatsberg! Jag kunde självremittera mig dit och ingen remisstjafs alltså, samtidigt som de verkade oerhört engagerade och jag blev ordentligt undersökt en gång för alla.

    http://www.alerisinfo.se/gastrocentrum

Kommentarer inaktiverade.


