Lovsång till VV

Man skulle kunna tro att jag är betald, men det är jag inte. Jag tänker ändå lovsjunga viktväktarna, jag älskar deras system. Visst det bästa sättet att gå ner i vikt är förstås att äta rätt och träna, men jag fixar inte riktigt det. Bland annat för att jag haft så mycket ätstörningar och vet att det snabbaste sättet att gå ner i vikt är att inte äta alls. Jag behöver regler för hur jag ska äta för att inte sätta upp galna för mig själv.

Viktväktarna har fått rätt så mycket skit de senaste åren tycker jag, och det fungerar säkert inte för alla, precis som GI inte funkar för mig. Men för mig är viktväktarna perfekt. Jag är aldrig hungrig, jag kan äta allt, jag kan träna på maxkapacitet  och jag går ändå ner bra i vikt. Jag älskar!!!!!!

2 svar to “Lovsång till VV”

  1. Kajsa/Spenatmamman Says:

    Håller med. Jag tror helt enkelt att det är så att olika metoder passar olika människor olika bra. Jag är en VV-typ :)

  2. Helga Says:

    Och jag är det inte. Det jag inte gillade med VV var att de är så himla kommersiella och tillkrånglade. Det kändes som att de nästan med flit hittade på nya saker, röda-gröna-gula prickar, points, whatever, med jämna mellanrum för att få fler att trilla dit. Och så upplevde jag dem inte som särskilt vetenskapliga heller.

    Men som sagt, det är jag det.

Kommentarer inaktiverade.


