Träning

Mini är som sagt sjuk. Idag var jag hos läkaren med honom och han har öroninflammation som är på väg att värka hål, och retade andningsvägar, så nu har han fått Kåvepenin. Av förklarliga skäl är nätterna inte speciellt roliga för honom, han har ont och drömmer läskiga feberdrömmar, och när han vaknar vill han bara ha mamma. Jag kan förstås inte ta insomningstabletter som stänger av mig, jag måste finnas där för honom.

Idag sov jag och Mini framför TVn en ganska så bra stund. Att ha sovit på dagen brukar automatiskt betyda insomningstablett för mig, men ikväll ska jag inte ta någon. Och kan jag inte somna ska jag öva på att ta det lugnt, läsa och vänta ut sömnen (och Mini) och inte få ångest. Rapport kommer i morgon, i sämsta fall tänkte jag mig hinna läsa ut boken jag håller på med.

Ett svar to “Träning”

  1. Helga Says:

    Hur gick det?

Kommentarer inaktiverade.


