feber

Nu är Mini inne på sitt fjärde dygn med feber. Feber som inte går under 39 grader, ens med alvedon. Det börjar bli dags att gå till läkaren då va? Mitt förtroende för vårdcentralen här i Södra förorten är kört i botten, men jag tänker ändå försöka där i morgon, en tvååring med feber kan de väl inte bara ge sömntabletter?

2 svar to “feber”

  1. Maja Gräddnos Says:

    Ipren kan fungera mycket bättre på feber har jag lärt mig. Så testa. Och, gå till läkaren.
    Kram

  2. Ida Says:

    Ja, jag säger också ipren. En av mina får ofta hög feber länge och alvedon hjälper dåligt. Om man däremot varvar ipren och alvedon så kan man få ner temperaturen under 39 med lite tur. Brukar göra i ordning färdiga medicinsprutor att ha bredvid sängen så jag bara behöver sträcka ut handen (och hålla koll på vad som innehåller vad) och sen ge halvt i sömnen när nog många timmar har gått mellan.

Kommentarer inaktiverade.


