Donationsersättning igen.

Alltså jag tycker det är ok med en liten ersättning för donerade ägg, och back ekonomiskt tycker jag är oacceptabelt. Men när summorna börjar bli så höga att det lönar sig ekonomiskt att donera då tycker jag att det blir problematiskt.

Några 20.000-30.000 som någon föreslog är aldrig ok. 500 spänn för att köpa ett par skor, kanske? Fast jag gillar idén om att donera bara för att man vill hjälpa. Jag tror att många fler skulle göra det om man informerade allmänheten mer om vad som krävdes. Visst, det är inte jätteskoj med sprutor och smärta, men i de flesta fall är det inte särskilt farligt och som en engångsföreteelse när man tänker på hur mycker glädje man ger känns det ganska bra.

Ett svar to “Donationsersättning igen.”

  1. Emma Says:

    Och jag som är mamma till en fantastiskt fin äd-bebis är otroligt tacksam och glad över att hon är resultatet av vår längtan och kärlek och en medmänniskas altruistiska handling. Det känns bättre i magen att en dag kunna berätta för henne att en annan kvinna hjälpte mamma och pappa för att hon ville hjälpa oss att få vår efterlängtade unge, få dig, än att någon fick betalt för att hjälpa oss. Därmed inte sagt att man skall behöva gå ekonomiskt back på kuppen.

Kommentarer inaktiverade.


